2016 și rezoluțiile oamenilor de vânzări
Oamenii de vânzări trebuie să își îmbunătățească managementul timpului
De la prospectare, sunatul „la rece”, întâlnirile cu clienții, lucrul în domeniul vânzărilor poate devein cu ușurință copleșitor. Cu un management mai bun al timpului, tot haosul precizat mai devreme se poate transforma într-o structură solidă și plăcută.
Verificarea emailului trebuie făcută mai rar
Este un obicei neproductiv, care distrage de la activitățile importante. O verificare de 2-3 ori pe zi a emailului este suficientă pentru a fi prompt în a răspunde mesajelor și consumă mai puțină energie.
Napoleon a fost doar unul. Taskurile se fac unul câte unul
Crezi că poți să dai un telefon de „follow-up” în timp ce redactezi un email pentru un client? Multitaskingul duce tot la ineficiență. Creierul, oricât de deștept te-ai crede (sau ești), are blocaje când desfășoară mai multe activități. Nu vei fi la fel de eficient pe cât ai fi dacă le-ai face pe rând. Vei reuși doar să consumi mai multă energie într-un timp scurt.
Fii mai concis!
Dacă vrei să devii mai eficient și să îți atingi targeturile mai ușor, încearcă să fii, în primul rând, mai concis. Simplifică lucrurile, relațiile cu potențialii clienți… și îți vei simplifica viața.
„Veșnicul” DE CE
Ești hotărât să îți mărești productivitatea? Chiar de semnezi sau ba, trebuie să analizezi DE CE s-a întâmplat ceea ce s-a întâmplat. Ce a condus la rezultatul final. Răspunzând la această întrebare vei ajunge să te perfecționezi. Acest proces, de găsire a răspunsului, durează însă. Poți cere feedback și colegilor.
Cunoaște-ți clientul mai bine
Cu toții ne propunem, la fiecare început de an, să dezvoltăm relațiile cu cei din jur. Să petrecem mai mult timp cu copii, părinții, bunicii, prietenii. Poate să ne împrietenim și cu vecinii. La fel și în vânzări: transformarea unui „prospect” într-un client presupune construirea unei relații interumane puternice. Prin urmare, în legătura pe care încerci să o stabilești, privește-ți, înainte de toate, interlocutorul ca pe un om, nu ca pe un posibil client. Oamenii sunt diferiți. Trebuie să îi descoperi pe ei și dorințele lor. După ce se formează această relație apare încrederea. Abia apoi se poate monetiza „prietenia”.
Îmbrățișează noile tehnologii
Chiar dacă preferi întâlnirile „față în față”, nu uita să ții cont și de preferințele posibililor clienți. Conform celor de la Accenture, doar 12% dintre aceștia doresc să se întâlnească cu oamenii de vânzări. Cum tehnologia a evoluat, propune, în loc de clasica întâlnire, o videoconferință. Îi va răpi mai puțin timp interlocutorului (cât și ție) și îți va spori șansele unei semnări.
Chiar dacă este o abordare clișeică, intrarea în noul an este un bun prilej de schimbare. Dacă așa nu îți iese, încearcă de luni…