15 de ani de când mâncăm în oraş… ca la mama acasă
Pe data de 27 februarie, cel mai longeviv lanţ de restaurante cu mâncare românească, La Mama, aniversează 15 ani de la lansarea primului restaurant. Cătălin Mahu (foto), deţinătorul companiei ne-a spus: „27 februarie este pentru mine şi pentru colegii mei o zi specială: acum 15 ani lansăm primul restaurant La Mama. Joi se împlinesc 15 ani de când dorinţa mea de a mânca în oraş, că la mama acasă, s-a împlinit. Am lansat «La Mama» într-o vreme în care nu existau restaurante unde să poţi servi o mâncare caldă, gustoasă, că la mama acasă. Astăzi suntem un lanţ de restaurante, un brand 100% românesc care oferă clienţilor săi satisfacţia unei mese delicioase şi garanţia calităţii.”
Compania Trotter Restaurant, deţinătoarea lanţurilor de restaurante La Mama şi a cafenelelor Cafepedia, a realizat în 2013 o cifra de afaceri de 5,3 milioane Euro, adică o creştere de 6% faţă de 2012, într-o piaţă aflată în continuă contracţie încă din 2009.
„Am fost deseori întrebat care au fost provocările crizei. Sincer, eu cred că această provocare doar o gândim noi. Practic, când orice om de afaceri are un business sănătos el trebuie să se adapteze pieţei în care funcţionează, şi astfel, criză economică actuală nu reprezintă decât confirmarea pentru un business viabil şi, fără falsă modestie, în cazul nostru longeviv”; a mai spus Cătălin Mahu.
La Mama este o reţea independentă de restaurante, un brand românesc, care în prezent operează 10 restaurante La Mama, două dintre ele în Staţiunea Mamaia (pe faleză Mamaia lângă Cazinou şi în Mamaia Nord), acestea din urmă având caracter sezonier. Echipa La Mama numără aproximativ 400 angajaţi atât în restaurante cât şi în unitatea proprie de producţie, depozitare şi în biroul central, iar vara compania ajunge la 500 de angajaţi (când devin operaţionale locaţiile de pe litoral).
În anul 2013, compania a realizat o investiţie majoră de 1 milion de euro într-un restaurant La Mama de aproximativ 400 de locuri şi o plajă cu lounge în Mamaia Nord.În acelaşi an, La Mama a avut în jur de 3500 de clienţi zilnic, cu o medie a bonului de plata de 17 euro.
Conform unui research intern al companiei, cele mai apreciate mâncăruri la La Mama sunt cele care ţin de reţetele proprii
Cum arată viitorul? 2014 este un an de consolidare a ceea ce compania a realizat în anii trecuţi, investiţiile se vor situa în special în remodelarea unor restaurante existente, în trainingul personalului astfel încât să crească în mod continuu calitatea serviicilor şi a produselor La Mama. În a două jumătate a anului şi probabil în prima parte din 2015, compania ia în considerare şi deschiderea de noi restaurante.