12.800 de angajati din sectorul feroviar ar putea fi concediati pana la sfarsitul lui septembrie
Cei mai multi disponibilizati vor fi la CFR Marfa (5.000 de angajati), urmata de CFR Calatori, cu 3.900 de salariati, CFR SA, cu 2.900 de persoane, si Electrificare CFR, cu 1.000 de concediati, au declarat pentru Mediafax surse din sectorul feroviar
In perioada martie-aprilie, MTI a disponibilizat 10.361 de persoane din cauza situatiei economico-financiara a companiilor care nu mai permite continuarea activitatii fara aplicarea unui program de restructurare si reorganizare.
Cei mai multi salariati au fost disponibilizati de la CFR Marfa (6.700), urmatoarele doua companii in functie de numarul concedierilor fiind CFR Calatori (1.100) si Intretinere si Reparatii Vagoane “CFR IRV” (800).
Acestia vor primi pe langa indemnizatia de somaj, o suma de doua ori mai mare decat salariul mediu net pe economie, la data desfacerii contractului de munca, la care se adauga un venit lunar de completare pentru o perioada de 12-15 luni.
Sindicalistii ameninta
Sindicatele feorivare nu vor accepta niciun program de restructurare la CFR si ameninta ca angajatii din sector vor opri activitatea si vor da statul in judecata daca vor fi cute noi disponibilizari.
Presedintele Federatiei Mecanicilor de Locomotiva, Iulian Mantescu, a declarat miercuri ca nu a fost infromat cu privire la o asemenea masura si ca aplicarea ei ar fi aproape imposibila in 2010, in conditiile in care nu exista bani pentru salarii compensatorii pentru eventualii angajati care ar putea fi dati afara. In acest fel, s-ar crea o discriminare fata de salariatii care si-au pierdut deja locul de munca, dau au primit salarii compensatorii.
Acesta a aratat ca eventuale discutii in acest sens ar fi aparut in urma unor discutii intre ministrul Radu Berceanu si directorii companiilor ferovioare, discutii in urma carora “seful de la Transporturi” le-ar fi cerut directorilor sa se incadreze in buget, singura solutie fiind noi disponiblizari.