1920: cartela perforata IBM
Odata cu aparitia primelor sisteme de tabelat, cartelele dreptunghiulare perforate au devenit modalitatea de inregistrare si stocare a datelor. Pe masura ce IBM domina piata de procesare a datelor in anii 1920, cartele perforate IBM – ce puteau fi folosite numai pe dispozitive IBM – au devenit standardul global in industrie. In 1928, IBM a imbunatatit cartelele pentru a permite stocarea unui volum mai mare de date. In perioada 1950 – 1970 cartelele perforate IBM erau principala modalitate prin care companiile si guvernele puteau stoca si accesa informatii. Astfel, cartelele perforate au fost fost cele mai durabile si de succes modalitati de stocare a datelor pana la aparitia cartilor.
1920: O cultura bazata pe gandire
In cadrul unei sedinte a echipelor de vanzari de la NCR, Thomas Watson Sr. le-a spus angajatilor sai “dumneavoastra trebuie sa GANDITI!”. In acel moment, a scris sloganul “THINK” pe un flip-board si i-a spus asistentului sau sa puna acest cuvant pe ecusoane si sa le distribuie angajatilor. Atunci cand Watson s-a alaturat echipei Computer-Tabulating-Recording Company in 1914, a adus cu el si sloganul “THINK”. In anii 1920, C-T-R a devenit IBM, expresia “THINK” era foarte utilizata iar sloganul a devenit sinonim cu compania datorita expunerii de care beneficia. Folosind sloganul “THINK”, Watson a creat o cultura de cercetatori independenti si vanzatori pasionati ce au permis crearea unei forte de munca dispersata.
1920: Crearea International Business Machines
In anii 1920, Computer-Tabulating-Recording Company nu era o companie foarte mare si nu era cunoscuta la nivel international, dar era o companie tehnologica redusa ce inregistra o crestere rapida si avea ambitii mari. Una dintre ambitiile companiei era de a deveni o companie globala, intr-un moment in care putine companii doreau acest lucru. Watson a inceput sa infiinteze filiale ale companiei in afara Statelor Unite ce urmau sa fie conduse de manageri locali, o abordare diferita neobisnuita, intr-o perioada in care majoritatea companiilor numeau manageri din America pentru a conduce filialele din afara Statelor Unite. Inspirat de companii mari precum General Electric si General Motors, Watson a schimbat numele companiei din Computer-Tabulating-Recording Company in International Business Machines, pentru a evidentia dorintele companiei. In prezent, IBM desfasoara operatiuni in peste 170 de tari.
1930: Sistemul de securitate sociala
In plin proces de recesiune, Franklin D. Roosevelt a semnat Legea de Securitate Sociala / Social Security Act – si a creat o problema informatica la nivel national. Guvernul federal avea nevoie de un numar imens de dispozitive contabile pentru a inregistra facturile fiecarui cetatean din America.
O singura companie putea furniza sisteme de procesare a datelor: IBM. Compania a furnizat peste 400 de dispozitive de numarare pentru a realiza evidentele contabile a 26 de milioane de angajati.
Spre sfarsitul anilor 1930, IBM era printre cele mai importante companii din acea perioada dificila; proiectul de Securitate Sociala a insemnat transformarea IBM dintr-o companie midsize in liderul domeniului tehnologia informatiei.
1934: Primele politici de reglementare privind forta de munca salariata
Thomas Watson Sr. era convins ca angajatii sai vor lucra mai bine daca se vor simti mandri de eforturile depuse. In 1934, a implementat sistemul de plati salariale in functie de numarul de ore lucrate, nu in functie de numarul de piese efectuate. Continuand dezvoltarea acestui sistem, in 1958 IBM a devenit prima companie industriala ce platea angajatii cu un salariu bazat pe numarul de ore lucrate. Aceasta schimbare a sistemului de plata a facut ca angajatii companiei sa fie recompensati pe baza aceluiasi sistem, oferind astfel stabilitate si egalitate economica intre angajati.
1934: Automatizarea sistemelor bancare
Procesul de verificare a cecurilor in sistemul bancar a fost imbunatatit semnificativ odata cu lansarea sistemului IBM 801 Bank Proof, in 1934. IBM 801 era un nou model de sistem de control, ce putea lista, sorta si aproba cecuri bancare. De asemenea, sistemul putea efectua totalul sumelor inscrise pe cecuri. Incepand cu aceasta inovatie, IBM a ajutat sistemul bancar sa se reinventeze, dezvoltand solutii personalizate de automatizare pentru cerintele pietelor locale si eficientizand tranzactiile financiare zilnice.
Citeste mai departe despre evolutia si inventiile companiei IBM:
Afla mai multe despre cartela perforata; crearea International Business Machines; sistemul de securitate sociala; primele politici de reglementare privind forta de munca salariala. (Anii '20-'30)
Sisteme de stocare pe banda magnetica; forta de munca accesibila; primul laborator de cercetare stiintifica al unei companii. (Anii '40)
IBM 700 Series – Sistemele de calcul sunt introduse in mediul de business; crearea unei forte de munca cu drepturi egale; Fortran – primul limbaj de programare; prima unitate de disk magnetica. (Anii '50)
DRAM. Inventarea livrarii datelor la cerere; geometria fractala; tehnologia benzii magnetice; misiunea Apollo; Leadership in domeniul Responsabilitatii fata de Mediu; Discheta Floppy Disk; Codul de bare – Codul Universal al Produselor (UPC). Transformarea mediului retail; Introducerea calculatoarelor personale. (Anii '60 – '80)
Solutii de e-business; Linux. Epoca inovarii deschise; Blue Gene; Innovation Jam la nivel global; Sabre – primul sistem online de rezervare a biletelor; Smarter Planet; Calculatorul Watson (Anii '90 – 2000)