100 de magazine online înscrise în Competiţia GPeC 2014
Ȋnscrierile la cea de a 9-a ediţie a Competiţiei Magazinelor Online GPeC 2014 s-au ȋncheiat, iar ȋn perioada 13 iunie – 4 iulie, aproximativ 100 de magazine vor trece prin prima etapă de jurizare.
Pentru a fi acceptate ȋn competiţie, magazinele online au trebuit să ȋndeplinească integral criteriile de preselecţie, acestea reprezentând obligaţii conform legilor europene ȋn vigoare, dar şi bune practici ȋn comerţul electronic.
„Toate criteriile de preselecţie sunt de bun-simţ şi orice magazin ar trebui să le respecte, dar am avut situaţii – hilare aș putea spune – ȋn care business owner-ul nu vroia să publice pe site coordonatele fizice de contact ale magazinului (adresa), deşi legea cere acest lucru ȋn mod clar. Este doar un singur exemplu, situaţiile au fost variate”, explică Andrei Radu (CEO & Founder GPeC) motivele pentru care nu toate magazinele au fost acceptate ȋn competiţie.
Cele mai multe magazine acceptate ȋn Competiţia GPeC de anul acesta fac parte din grupa „Experienced”, adică magazine cu o vechime considerabilă ȋn piaţă, respectiv magazine medii spre mari. Din numărul total de magazine ȋnscrise la GPeC, 65 sunt „Experienced”, 23 sunt „Start-Up”(magazine cu o vechime mai mică de 1 an) şi 9 sunt „Professional” (magazine cu vechime de peste 2 ani, relevante ȋn piaţă, cu trafic considerabil).
Auditarea magazinelor este făcută de juriul GPeC, format din 18 specialisti ȋn domeniu: Adrian Pintilie (UIS), Adrian Ichim (Advanced Ideas), Alexandru Lăpuşan (ZITEC), Alin Vlad (Heimdal Security), Bogdan Alecu (Independent Security Researcher), Bogdan Manolea (TRUSTED), Cosmin Dărăban (Silkweb), Cosmin Năstasă (iLeo), Cristian Ignat (2Parale), Elisabeta Moraru (Google Romania), Ioana Barbu (Bitdefender), Marian Malahin (Agile Media), Marius Deak (Green Pixel), Radu Vilceanu (ContentSpeed), Radu Marcuşu (SEO monitor), Răzvan Acsente (Okazii), Robert Anghel (ING Bank), Valentin Radu (Marketizator).