Cele mai des întâlnite greşeli făcute de speakeri
Dr. Nick Morgan, unul dintre cei mai buni teoriticieni şi coach-eri în comunicare din America a întocmit, pentru Forbes, o listă cu cele mai frecvente cinci greşeli comise de speakeri.
Cea mai des întâlnită astfel de greşala este legată de prezentările Power Point: speakerul afişază o prezentare unde sunt menţionate o multitudine de idei pe o singură pagină sau un grafic cu prea multe date, iar, din acest motiv, scrisul este foarte mic şi audienţa nu poate să citească ceea ce este afişat în prezentare.
Nu pune niciodata o serie de intrebări care să agaseze publicul şi în care să arăţi că tu cunoşti mai bine răspunsurile decât auditoriul. Întrebări de genul „de ce nu e o idee bună să alegi un anumit lucru în detrimentul altuia?” fac ca entuziasmul şi nivelul de participaţie la discuţie al persoanelor din sală să scadă drastic. Morgan îi sfătuieşte pe vorbitori să folosească întrebări deschise, care să pună accent pe experienţa oamenilor care participă la eveniment.
De asemenea, speakerii nu trebuie să se concentreze în prezentarea lor pe descrierea companiei şi propria persoană, deoarece un discurs prelungit pe aceste teme pot face ca auditoriul să devină plictisit.
Totodată, deghizarea unui pitch de vânzare sub forma unei prezentări reprezintă un alt lucru care nu ar trebui făcut în cadrul unei conferinte, este de părere Nick Morgan.
Neacordarea unui răstimp suficient de mare pentru primirea unui răspuns în cazul în care adresezi o întrebare publicului este o altă gafă des întâlnită în rândul speakerilor. Morgan susţine că din momentul în care a pus o întrebare, un vorbitor ar trebui să aştepte şase secunde primirea unui răspuns, care de cele mai multe ori va veni.
Odată trecute în revistă aceste cinci greşeli, încercaţi ca pe viitor să comiteţi cât mai puţine dintre ele în timpul prezentărilor dumneavoastră şi străduiţi-vă să oferiţi un discurs care să entuziasmeze audienţa.