Cel mai mare operator global de telefonie mobila
Compania ofera in prezent servicii de telecomunicatii mobile de voce si de date catre mai mult de 200 de milioane de clienti la nivel mondial. Vodafone s-a format prin achizitii si fuziuni succesive, ajungand, in numai 21 de ani, la dimensiunile impresionante de astazi.
Un brand tanar si plin de energie
La nivel global, Vodafone este un brand tanar, care a crescut si s-a impus rapid, odata cu explozia comunicatiilor mobile din ultimii ani. Brandul Vodafone a trebuit sa armonizeze atat eterogenitatea pietelor in care este prezent, cat si specificul indus––triei mobile, cu o dinamica extraordinara a tehnologiei, competitie puternica si consumatori din ce in ce mai sofisticati. Inovatia este cuvantul cheie al brandului Vodafone. Cea mai recenta campanie de imagine globala, „Make the most of now", a fost lansata in anul 2005 si a venit cu un mesaj care indeamna oamenii sa se bucure de viata si sa traiasca la maxim fiecare clipa. In acest context, promisiunea brandului Vodafone este sa ofere clientilor sai servicii performante si de incredere, prin care oamenii pot sa economiseasca timp pretios si resurse importante.
Vodafone = Voice, data, phone
In 1982, Gerald Whent, presedintele Racal Radio Group, convinge Consiliul Director al companiei Racal Electronics Group sa inainteze guvernului britanic oferta pentru o licenta de telefonie mobila. Proiectul lui Whent se bucura de succes si, in 1984, ia nastere divizia Racal Telecom. Cu sediul intr-o cladire din Newbury (un orasel situat in apropiere de Londra, unde Vodafone are cartierul general, in prezent), noua divizie numara mai putin de 50 an-gajati.
La 1 ianuarie 1985, Racal Telecom lanseaza reteaua analoga Vodafone, prima retea de telefonie mobila din Marea Britanie. Tot atunci, se inregistreaza prima convorbire intr-o retea mobila, de la St Katherine's Dock din Londra catre Newbury. La 31 decembrie 1985, reteaua Vodafone (numele desemneaza furnizarea de servicii de voce si date cu ajutorul telefoniei mobile) avea 19.000 de clienti. Racal Telecom Limited s-a desprins in totalitate de Racal Electronics Plc. si a devenit o companie independenta in septembrie 1991, data la care si-a schimbat numele in Vodafone Group Plc.
In acelasi an, reteaua Vodafone primeste premiul British Standard Award for Quality, primul premiu de acest tip oferit unei companii de telecomunicatii din Marea Britanie. In 1992, Vodafone si Telecom Finlanda semneaza primul acord internatio-nal de roaming GSM din lume. Sunt introduse noi propuneri tarifare pentru piata de consum – cum ar fi LowCall, care oferea o reducere de 40% la tariful business din acel moment. Un an mai tarziu, se formeaza Vodafone Group International, prin stabilirea unor parteneriate internationale cu consortii din Germania, Africa de Sud, Australia, Fiji si Grecia. In 1996, Vodafone este primul operator din Marea Britanie care a lansat pachetul analog Pre-Pay fara contract. In octombrie 1998, aproximativ 20% din capitalul companiei nou-fondate este oferit publicului, prin listarea la bursele din Londra si New York.
Lider in inovatie
In comunicatiile mobile, evolutia tehnologiei are un ritm ametitor, care raspunde nevoilor in continua crestere si schimbare ale utilizatorului contemporan de comunicatii mobile. Vodafone si-a canalizat resursele si puterea globala pentru a oferi clientilor sai produse si servicii inovatoare, care, de-a lungul timpului, au revolutionat experienta de utilizare a telefonului mobil.
In cadrul Congresului Mondial de Telefonie Mobila 2003 desfasurat la Cannes, Vodafone castiga doua dintre cele mai importante premii din industria telefoniei mobile: Cea Mai Buna Aplicatie/Serviciu Wireless si Cel Mai Bun Spot Publicitar pentru portalul mobil Vodafone live!. In martie, compania anunta ca serviciul Vodafone live! a atras 1 milion de clienti in primele sase luni de la lansare. Tot in 2003, Vodafone lanseaza oferta globala pentru BlackBerry, o solutie wireless de comunicare pentru oamenii de afaceri. In februarie 2004, Vodafone lanseaza serviciile 3G in Europa. In aceeasi luna, GSM Association ofera Vodafone premiul „Best Mobile Application for Service Corporate Market" pentru produsul Vodafone Mobile Connect Card. In 2006, Vodafone este prima companie care lanseaza serviciile 3G broadband – HSDPA in Europa, impingand din nou limitele performantei tehnologice.
Vodafone in Romania
La 1 iunie 2005, Vodafone Group Plc. achizitioneaza oficial compania Connex, tranzactia fiind apreciata ca fiind cea mai mare din Romania ultimilor 15 ani. In decembrie 2005, grupul Vodafone o numeste pe Liliana Solomon la conducerea Vodafone Romania. Cu o vasta experienta in telecomunicatii, ce include pozitii de top in cadrul Deutsche Telecom, T-Mobile si Cable&Wireless, Liliana Solomon a fost prima femeie de origine romana numita in functia de CEO pentru o companie de talia Vodafone.
La 27 aprilie 2006, Brandul Vodafone este lansat oficial in Romania, prin campania „Traieste fiecare clipa", personalizata pentru piata romaneasca, pornind de la campania globala „Make the most of now". Urmeaza o serie de lansari rapide a principalelor produse si servicii globale, precum Vodafone live!, Vodafone Passport sau Vodafone Mobile Connect. Dezvoltarile tehnologice de ultima ora ale diviziilor Vodafone europene, cum ar fi HSDPA – 3G broadband, sunt introduse de Vodafone in premiera in Romania in octombrie 2006.
Cultura organizationala a Vodafone este bazata pe respectarea diversitatii culturale din fiecare tara, la care se adauga adoptarea unui set de valori comune, care includ pasiunea fata de clienti, angajati, lumea din jur si rezultate. Toate acestea au facut din Vodafone unul dintre cele mai indragite branduri globale.