Cei 3M
In anul 1902, cinci oameni de afaceri din Two Harbors, Minnesota, infiinteaza compania 3M (numele reprezinta initialele Minnesota Mining and Manufacturing Company). Henry S. Bryan, Dr. J. Danley Budd, Harmon Cable, William A. McGonagle si John Dwan investesc in companie cu speranta ca vor vinde industriasilor din Est corindon, un mineral pe care il considerau ideal pentru fabricarea hartiei abrazive si a discurilor de polizor. Norocul nu le surade, pentru ca mineralul extras s-a dovedit a fi unul de proasta calitate. Dupa vanzarea unui singur lot, in 13 iunie 1902, compania primeste mai multe reclamatii cu privire la calitatea produsului. Cei cinci asociati opresc vanzarile, iar compania ajunge aproape de faliment. Esecul nu-i sperie insa. Acestia cauta un inlocuitor pentru corindon si incep sa importe de peste Ocean un mineral de o calitate mai buna.
La inceput, vanzarile cresc spectaculos, dar in 1914, 3M are din nou probleme. Clientii incep sa se planga de produsele realizate din noul material. In urma unor cercetari, specialistii companiei aveau sa afle ca acestea se deteriorau usor daca intrau in contact cu apa. Astfel, in doar cativa ani de activitate, 3M ajungea din nou in pragul falimentului. Salvarea avea sa vina in 1916, cand William L. McKnight prelua functia de manager general. Ambitios, bun conducator si cu viziune in afaceri, William L. McKnight scapa compania de la faliment si cumpara cu 500 de dolari primul laborator de cercetare al 3M. Cu ajutorul inventivitatii, perseverentei si curajului actionarilor compania este relansata. Sunt atrasi noi investitori, iar sediul firmei 3M este mutat la St. Paul. La sfarsitul anului 1916, 3M scapa de datorii si plateste primele dividende. In 1920, compania lanseaza primii abrazivi hidrorezistenti si apare 3M Wetordry, primul produs din aceasta gama.
Mari inventii
In 1925, Richard G. Drew, un tanar laborant al companiei, inventeaza banda adeziva, primul produs din aceasta gama, binecunoscutul scotch. Tot Drew intuieste nevoia consumatorilor pentru celofan, dar pentru ca atunci nu exista o modalitate atractiva de a vinde produsul, acesta imbraca mostre de celofan cu adezivul 3M. Astfel, ia nastere Scotch Cellophane Tape, produs apreciat pentru nenumaratele utilizari practice.
In perioada anilor '40, lucrurile merg bine pentru 3M si compania lanseaza noi produse. Apar benzile de inregistrare magnetice, benzile chirurgicale si benzile reflectorizante Scotchlite. In deceniul 5, 3M lanseaza alte produse: fotocopiatorul cu infrarosii Thermo-Fax, Scotchgard, un produs pentru protejarea tesaturilor si lavetele Scotch-Brite. Tot atunci, compania isi incepe activitatea in Canada, Mexic, Franta, Germania, Australia si Marea Britanie.
In 1951, vanzarile pe plan international ating aproape 20 milioane de dolari. In acelasi an, 3M se regaseste printre primele 12 companii cu pregatire stiintifica dezvoltata, iar Institutul American de Management o include in topul 5 al celor mai bine conduse companii din SUA. 3M se extinde rapid. In anii '60, compania desfasura activitati de productie in 15 tari, iar produsele se distribuiau in peste 150 de piete din intreaga lume. Vanzarile de benzi adezive si abrazivi au crescut considerabil de-a lungul acestei perioade. Mastile de protectie de unica folosinta, folia pentru preambalarea alimentelor, produsele din ceramica, fibra ceramica si produsele stomatologice erau solicitate in toata lumea.
Ascensiune
La finalul anilor '60 si inceputul urmatorului deceniu, 3M lanseaza o linie de jocuri sub brandul de "Bookshelf Games". In aceeasi perioada, 3M lanseaza primul si singurul semnalizator de trafic, etichetat ca un produs cu abilitatea unica de a fi programat, pentru a fi vazut doar din anumite unghiuri. Intre anii 1970 si 1980, 3M se extinde pe piata de birotica si pe piata de produse farmaceutice si medicale. Tot atunci, apare Post-it-ul, care in scurt timp devine cel mai bine vandut produs de birotica din lume.
In 1990, sunt lansate discurile laser 3M, apreciate pentru capacitatea de memorare si recuperare a informatiilor. In aceeasi perioada, apar absorbantii care retin uleiurile si hidrocarburile din apa si sunt lansate filtrele de aer 3M, utilizate cu succes pentru reducerea infiltrarii prafului si a particulelor de polen alergene in automobile.
In 2004, 3M activeaza in aproape toate tarile lumii, iar vanzarile ating pentru prima data pragul de 20 miliarde de dolari. In decembrie 2005, 3M anunta parteneriatul cu Roush Racing, una dintre primele companii ale marii organizatii NASCAR. In 2006, compania devine sponsorul firmei Todd Kluever si sponsor asociat al Mark Martin's 6 Ford in Nextel Cup Series.
In prezent, 3M este una dintre cele 30 de companii incluse in Dow Jones Industrial Average. Compania detine 132 de fabrici, birouri de vanzari in peste de 200 de tari si are peste 67.000 de angajati in toata lumea, iar vanzarile la nivel global sunt de aproximativ 21 de miliarde de dolari.