Ce lipsește sistemului românesc de învățământ ca să fie eficient
Foto credit: Daniel Tolea, paparatzi.ro
Majoritatea țărilor dezvoltate investesc masiv în educație, ceea ce contribuie la creșterea economiei. În comparație cu statele avansate, România are un sistem de învățământ puțin eficient și care nu răspunde nevoilor tinerei generații, este una dintre concluziile evenimentului Educația 4.0, organizat de Revista Cariere.
„Educația e șansa pe care o are o persoană pentru a deprinde cunoștințe și abilități care îi vor permite să aibă succes. Atunci când omul este educat are o altă perspectivă asupra vieții personale sau profesionale. Multe culturi au ales să investească în educație, pentru că economia înflorește. Un studiu recent arăta că nivelul economiei unei țări este în strânsă legătură cu nivelul trainingurilor la care participă angajații acelei țări. Or, în țările avansate, nivelul trainingurilor este cu totul diferit față de cele din țările needucate”, a spus Simona Baciu, fondatorul Transylvania College.
Simona Baciu consideră că educația pe care o asigură sistemul românesc de învățământ trebuie să răspundă cerințelor economice actuale, așa încât tinerii absolvenți să se poată integra ușor pe piața muncii. „Este importantă atât educația formală, cât și cea neformală. Avem nevoie de un alt sistem educațional, în care matematica , științele și limbile străine să se predea ținând cont de contextul economic”, a spus aceasta.
Skills of the future, workshop derulat de Rompetrol
Marile companii locale au încercat să contribuie în ultimii ani la pregătirea tinerilor. Un exemplu este Rompetrol, care a derulat o serie de workshopuri în licee și universități.
”În fiecare an, Rompetrol face un tur al unităților de învățământ, pentru a participa la dezvoltarea studenților. Instituțiile partenere ale companiei sunt Politehnica București, Universitatea Ovidius din Constanța, Universitatea de Petrol și Gaze din Ploești, dar și licee și școli profesionale”, spus Nicoleta Mihăiță – Talent Acquisition & Employer Branding Manager – KMG Rompetrol, în cadrul aceluiași eveniment.
Aceasta a explicat că workshopurile au încercat să răspundă unei necesități a studenților, iar „atunci când s-a propus ca tema workshopului să fie Skills of the future, toți tinerii au fost de acord.”
În cadrul întâlnirilor, studenților li s-a cerut să indentifice acele abilități ce diferențiază oamenii în raport cu tehnologia. Tinerii trebuiau să găsească 10 asemenea calități și să le ierarhizeze. Concluzia acestor întâlniri a fost că oamenii au suficiente abilități ce le aparțin în exclusivitate și care nu vor putea să fie transferate produselor tehnologice. Prin urmare, viitorul este în mâinile fiecăruia dintre tineri, a conchis reprezentantul Rompetrol.
Revista Cariere mulțumește partenerilor evenimentului: Rompetrol, Nuclearelectrica, JA România, Ubisoft, Romanian Software, Linguaskill, La Fântâna și Kafune.
Mai multe despre Conferința Educația 4.0, puteți afla din articolele: