Ce ar putea şti un motan despre coaching?!
Iată un simplu exemplu despre ceea ce se doreşte a fi coaching-ul: conştientizare, responsabilizare şi schimbare pentru atingerea unui scop. Ştiţi, îmi place cum sună acest cuvânt: „coaching”. Se pare că originile sale sunt în limba maghiară „kocsi”, care înseamnă caleaşcă / căruţă / mijloc de transport al oamenilor dintr-un punct în care se află într-altul în care îşi doresc să fie.
Iar acum vreo 180 de ani termenul de coach a trecut de la jargonul oxfordian, care desemna un profesor / instructor, la prima denumire consacrată a antrenorilor sportivi. Şi ca orice sportiv care are nevoie de un antrenor (coach) bun pentru a-şi pune în valoare potenţialul şi a-şi maximiza performanţa, orice persoană care doreşte să atingă noi obiective fie pe plan personal sau profesional are nevoie de un coach.
Teoria ca teoria…
Rezultatele unui studiu dat publicităţii de Asociaţia Română pentru Coaching (ARC) au indicat coaching-ul ca fiind folosit în special pentru creşterea performanţelor şi motivarea angajaţilor. Ei bine, eu văd coaching-ul ca un mijloc de a dezvolta un parteneriat între manager şi angajat, parteneriat care să permită înţelegerea a ceea ce se doreşte a fi îndeplinit şi cum ar trebui să se îndeplinească.
Coaching-ul, definit ca o abordare continuă pentru a gestiona oameni, ajută la crearea unui climat motivant pentru performanţă şi îmbunătăţeşte performanţa actuală a angajatului prin oferire de feedback constant, recunoaştere, clarificare şi suport.
Managerul este cel care se identifică cu coach-ul şi intervine ca liant între angajat şi performanţa acestuia.
Privind în această direcţie, rolurile coaching-ului în managementul performanţei s-ar concretiza în faptul că:
Indică direcţia. Acest lucru implică transmiterea obiectivelor departamentului într-un mod clar, aspect important în faza de planificare a ciclului de management al performanței. Angajații trebuie să înțeleagă contextul în care lucrează astfel încât să vadă legătura de ansamblu dintre performanța lor și succesul departamentului. A indica direcţia prin coaching implică certitudinea că angajaţii înţeleg priorităţile şi rămân concentraţi…
Citiţi articolul integral pe hrmanageronline.ro.