Cautati cuvintele care inspira si transforma!
In general, oamenii cu un vocabular limitat traiesc o viata saraca din punct de vedere emotional, in schimb cei cu un vocabular bogat demonstreaza ca au nevoie de o paleta mult mai nuantata pentru a-si descrie existenta.
Imaginati-va un lider care incearca sa faca lucrurile sa functioneaze si comunica acest fapt echipei lui la modul “ne propunem sa atingem excelenta”. Doar prin cateva cuvinte are impact si trezeste emotii pozitive asupra celor din jur. Cum va simtiti atunci cand va ganditi la o situatie pozitiva din viata voastra ca fiind “o experienta fantastica” mai degraba decat doar ca la “o situatie buna”?
Numai prin inlocuirea cuvintelor cu care descrieti emotiile din viata voastra de zi cu zi puteti schimba instantaneu modul cum ganditi, simtiti, traiti.
In cazul aceleiasi situatii conflictuale, unul din manageri se simte “furios si suparat”, al doilea “furios si infuriat” in timp ce al treilea “doar un pic suparat”. Cuvintele transpun perfect atitudinea fata de situatie si tot comportamentul care deriva din aceasta. Furios, scos din minti, enervat pentru unii; furios, deprimat, umilit – un pic provocat – devastat – fiecare foloseste oricare din aceste cuvinte pentru a descrie experienta negativa experimentata intr-un anume moment.
Limbajul transformational inseamna a intelege legatura dintre cuvintele pe care le folosim si experientele traite. Practic, folosind un anumit cuvant generam anumite senzatii in corpul nostru care declanseaza un efect biochimic.
Conform diferitelor surse, limba engleza are intre 500 si 750 mii de cuvinte, in timp ce limba germana are doar jumatate. Studiile indica faptul ca vocabularul oamenilor obisnuiti are intre 2-10 000 de cuvinte, reprezentind 1-2% din vocabularul acelei limbi. Mai mult decat atat, doar 3 000 de cuvinte descriu emotii. Mai exact 1 051 descriu emotii pozitive si 2 086 emotii negative.
Prin folosirea limbajului transformational realizam doua obiective principale:
- micsoram intensitatea emotiilor negative;
- intensificam forta emotiilor pozitive.
Doar inlocuind “ma simt bine” cu “ma simt fantastic” cream noi cai neuronale spre placere si simtim imediat efectul. Cuvintele care genereaza emotii pozitive si entuziasm au puterea de a genera energia care determina un grup de oameni sa se simta apreciat si recunoscut. Acest tip de comunicare intensifica atmosfera pozitiva si poate crea starea de flux care motiveaza oamenii sa-si depaseasca propriile bariere si sa performeze.
In plus, folosind “softeners” in cazul situatiilor ce genereaza emotii negative, emotiile experimentate la nivel individual si de grup se diminueaza, ceea ce duce la limitarea energiei drenate fara scop.
Asadar, incercati sa diminuati impactul situatiilor negative si prin limbaj, fiind constienti de forta cuvantului la nivel emotional si contribuiti la intensificarea situatiilor pozitive prin cuvinte ce transmit emotii pozitive.
Cautati compania oamenilor inspirationali si pozitivi care va vor influenta cu certitudine prin comportament si limbaj.
Va recomand sa petreceti cateva minute urmarind discursul lui Steve Jobs, tinut la Standford University in 2005 – prezenta carismatica, tonalitatea, puterea limbajului, povestea. In mai putin de 20 de minute reuseste sa transmita un mesaj puternic legat de importanta de a avea propriul vis, increderea in noi si responsabilitatea legata de ceea ce alegem in viata. Steve Jobs foloseste cuvinte menite sa transmita emotii, caci emotiile ne determina sa actionam. “Iubeste ceea ce faci”, “continua sa cauti, nu te opri”, “urmeaza-ti inima si intuitia”, “doar tu stii ceea ce doresti sa devii”.
Cautati cuvintele care inspira si transforma. Va veti schimba voi insiva si veti transforma lumea din jurul vostru, facand un prim pas spre propriul succes.
Oana-Miruna Stinga
Marketing, Leadership si Coaching sunt ariile in care expertiza si pasiunea se completeaza perfect. Pasiunea pentru marketing este inca foarte vie, fapt reflectat de formatele de training propuse. La fel si cea pentru transformarea umana prin coaching si programe de leadership. In afara celor 3 ingrediente: ENERGIE, ENTUZIASM, EMOTIE, as mai adauga inca unul, INSPIRATIE, gratie careia dau viata proiectelor mele.