Au simtit Nordul in productia publicitara
O profesie noua: brokerajul in productia publicitara
Termenul broker nu se foloseste doar in context financiar. In sens larg, el inseamna sa reusesti sa asezi la aceeasi masa oportunitati de business pentru jucatori cu profil variat. Inseamna sa anticipezi miscarile din piata si sa pui laolalta interese comune, simplificand jocul pentru toti partenerii.
In domeniul productiei publicitare, cineva s-a gandit ca exista lipsuri pe partea de comunicare intre clienti si furnizori si a incercat sa gaseasca oportunitatile din piata furnizorilor si sa descopere nevoile clientilor. Astfel s-a nascut o noua profesie, o data cu prima firma romaneasca de brokeraj in productia publicitara, Nord Vision. "Acest tip de serviciu este un procedeu verificat in tarile vestice, aplicat si acceptat de multa vreme".
Echipa Nord Vision cerceteaza oportunitati venite din partea companiilor-client (prin departamentele de marketing), din partea agentiilor sau chiar de la furnizori. "Orice agentie de publicitate sau departament de marketing care se afla intr-un impas, arata Sorin Stancu, unul dintre cei doi asociati ai firmei, ne poate solicita serviciul, atat timp cat noi stim tot ce misca in piata furnizorilor. Si, invers, orice furnizor gaseste la noi posibilitatea de a descoperi impreuna potentialii clienti".
A fi broker inseamna a te misca repede
Numele companiei vine de la asocierea cu spiritul nordic, caracterizat de rigoare si decenta. "Brokerii gandesc totul la rece si iau decizii rapide. Nu au timp sa stea pe ganduri si sa piarda potentialul unei afaceri".
Pe pagina de site a companiei, gasim un anunt de recrutare semnificativ pentru profilul broker-ului din productia publicitara. "Daca ai spirit pro-activ, inteligenta emotionala si intuitie, daca te misti repede si bine, daca lenea si suficienta sunt concepte de care esti strain pe deplin, aplica pentru unul dintre posturile disponibile. Simtul umorului este o conditie obligatorie". Acesta din urma este unul dintre elementele distinctive ale tinerei firme.
Nord Vision a apelat la o maniera neconventionala de prezentare pe piata, prin grafica satirica a lui Dan Silviu Turculet. "Grafica satirica sustine pozitionarea inedita a firmei. Datorita faptului ca ideea era originala si noi sustinem performanta brokerajului in productia publicitara, ne-am asociat cu performerii din domeniul graficii satirice".
Urmatorul pas: brokerajul in creatie
Pare a fi un pas complementar business-ului din zona de productie. Unii clienti cer la inceput doar o colaborare de "proba", apoi revin cu proiecte din ce in ce mai complicate, care implica si creatie. "Dintre avantajele lucrului cu un broker in creatie, spune Sorin Stancu, cel mai important este acela ca vei avea parte de o oferta a ideilor creative foarte variata pe acelasi brief, iar toate ofertele vor fi prezentate de un singur om, intr-un timp relativ scurt", incheie Sorin Stancu.