„Aliyah DaDa”, un documentar de Oana Giurgiu, din 26 martie în cinematografe
Proiecția va fi precedată de lansarea cărții „Râs de șobolan”, în prezența autoarei israeliene Nava Semel, la ora 17.00, în foaierul Institutului Francez. Nava Semel și Hana Benyamini sunt două dintre protagonistele filmului care vor fi prezente la evenimentul din 26 martie, potrivit unui comunicat de presă.
Citește și Noi, toţi, avem nevoie de literatură
În prima săptămână de la lansare, filmul va putea fi vizionat în București, la Cinema Elvira Popescu, Cinema Studio și Cinemateca Union, urmând ca până la sfârșitul lunii aprilie să aibă proiecții în peste zece orașe din țară.
„Aliyah DaDa este o incursiune personală, bine documentată, a regizoarei Oana Giurgiu în istoria evreilor din România, în relația când absurdă, când paradoxală dintre români și evrei, ca un tablou suprarealist care se construiește vizual printr-o serie de colaje, îmbinând contextul istoric cu amintiri și istorii individuale. Povestea este decupată vizual în stil dadaist, într-un tribut adus inițiatorilor curentului, Tristan Tzara și Marcel Iancu, doi evrei cu rădăcini în România”, conform sursei citate.
Citește și „De ce eu?” a obținut premiul criticilor de film la Festivalul Internațional de la Sofia
Aliyah DaDa a avut premiera mondială în toamna lui 2014, la Festivalul Internațional de Film Documentar Astra de la Sibiu, unde a fost apreciat de critică și de public. „Asta face Oana Giurgiu cu acest film: informează, expune, rememorează. Şi acesta e meritul ei exemplar. În două ore şi crude şi plastice, şi dure şi umane, şi cu fruntea încruntată şi cu un zâmbet în colţul gurii, avem întreaga istorie a unei relaţii complicate”, notează LiterNet.ro, explicând că filmul este „teribil de necesar”. „E un film care nu doar merită văzut, ci trebuie văzut. E un film care ne interesează pe toţi”.
Aliyah DaDa este regizat de Oana Giurgiu, producător Libra Film, director executiv al Festivalului Internațional de Film Transilvania. Montajul filmului este semnat de Letiția Ștefănescu, iar imaginea de Mihai Tănase.