Teambuilding-ul creşte productivitatea: În 2017, tot mai multe companii din România vor organiza astfel de activităţi
Mai mult, 2% dintre companiile care au răspuns la sondaj recunosc că işi organizează singure, cu resurse interne, evenimentele de tip teambulding, pentru motivarea angajaţilor, iar 45% aleg să lucreze cu firme specializate în organizarea evenimentelor corporate.
Cât despre destinaţia aleasă, 87% merg în ţară, la munte, la mare sau în Delta Dunarii. Doar 10% dintre companii organizeză astfel de evenimente în străinătate.
Studiul mai arată că aproape jumătate din programele de teambuilding durează 2 zile.
Câti bani se bagă în teambuilding
Bugetul mediu pentru o zi de teambuilding diferă de la companie la companie. Se vede totuşi o corelaţie între cei care işi organizează singuri evenimentele, care alocă până în 50 euro / persoană, faţă de cei 45% din respondenţi care lucrează cu firme specializate şi au bugete între 50 şi 100 euro / zi / angajat.
Perspectiva pentru 2017 este bună
Studiul mai arată că 58% din firme vor organiza un program de teambuilding în acest an şi 28% vor organiza două astfel de programe. Dacă în 2016, 21% nu au avut niciun eveniment, anul acesta doar 8,7% vor nu aloca bugete pentru motivarea angajaţilor prin programe de teambuilding.
Din perspectiva activităţilor, companiile din Romania preferă în egală măsură temele motivaţionale, distractive, dar şi cele antrenante, cu elemente de aventură. Activităţile creative sau mini-programele de training (comunicare, time management, dezvoltare personală) sunt mai puţin atractive.
Sunt programele de teambuilding cu adevărat utile pentru angajatori? Au companiile ceva de câştigat?
Doar 3% din companii au spus că nu s-a observat nicio modificare în comportamentul angajaţilor, în timp ce 71% au recunoscut o mai bună colaborare în echipă şi 10% chiar au remarcat creşterea productivităţii muncii.
Reducerea stresului şi creşterea gradului de implicare la locul de muncă sunt alte beneficii observate de companiile care oferă teambuilding-uri angajaţilor.
Vision Consulting, compania care a realizat studiul, este un furnizor cu peste 10 ani de experienta in organizarea evenimentelor de teambuilding.