O companie americană aduce „aţipitul“ la birou
Prima „staţie mobilă pentru aţipit“, cu patru compartimente, a fost lansată la începutul lunii iunie şi a fost testată de aproape 40 de persoane într-un interval de 3 zile de probă. Costul unui somn uşor de 40 de minute este de 12.99$. Fiecare compartiment care este prevăzut cu aer condiţionat are suficient spaţiu pentru o saltea subţire şi o masă pliantă. După expirarea timpului, persoana este trezită de nişte sisteme de iluminare, anunţă time.com.
Unele companii din Silicon Valley, în special de tip Google, au instalat temporar astfel de capsule pentru angajaţii lor. Pentru că multe companii mici nu au bani sau spaţiu pentru genul acesta de produs, startup-ul le închiriază pentru una sau două luni în parcarea lor pentru a testa produsul.
Napify are planuri mari vara aceasta. Compania intenţionează să facă un tur în sudul Californiei pentru a face cunoscut produsul, dar şi pentru a convinge oamenii că aţipitul în mijlocul zilei nu este un semn de lenevie într-o ţară în care care asociază munca non-stop cu succesul. De fapt, studiile chiar confirmă că somnul uşor creşte eficacitatea angajatului, amplifică performanţa la job, iar somnul insuficient aduce costuri enorme Statele Unite. În jur de 60 de miliarde de dolari se cheltuie anual pentru resursele umane.
“Există o prejudecată cum că aţipitul ar fi nepotrivit şi neprofesional. În America, ai pauza de cafea sau de băutură energizantă, dar asta nu face decât să amâne somnul”, spune cofondatorul startup-ului şi CEO-ul Kevin Pham, care a emigrat în Statele Unite din Vietnam.