Chaotics – Management si marketing in era turbulentelor
Intrucat managerii trebuie sa isi administreze in continuare afacerile, indiferent de conditiile de business, cei doi autori recomanda un sistem de management haoticist… De fapt, sub acest titlu a si aparut cartea celor doi, „Chaotics – Management si marketing in era turbulentelor”.
In primul rand, pentru a intelege ce se intampla in prezent pe piata si care este efectul asupra activitatii economice, Kotler si Caslione recomanda observarea turbulentelor din mediul inconjurator. Ulterior, se poate face legatura cu alte fenomene; Hipercompetitivitatea si „ascensiunea restului lumii” – cum e numita gruparea BRIC (Brazilia, Rusia, India si China) de catre Fareed Zaharia. Pe scurt, turbulentele si haosul produc in general trei tipuri de lucruri: bune, rele si urate. Aici apare in ecuatie si modelul haoticist, bazat pe gestionarea vulnerabilitatii si a oportunitatii, punand la punct un sistem de avertizare timpurie (SAT) – pentru o mai buna gestionare a riscurilor. Si daca pana acum vi s-a parut dificil sa aveti o viziune, autorii recomanda pe viitor o „dubla viziune”, planificarea pentru astazi si pentru maine, sau chiar o „tripla planificare” – pe termen scurt, intermediar si lung. Cu alte cuvinte si mai pe romaneste spus, „paza buna, va fereste de primejdia rea”… sau de criza!