5 moduri eficiente prin care un business își poate reduce costurile începând din acest moment
1. Negociază costuri mai mici cu furnizorii
Chiar dacă inițiativa de a reduce costurile va fi primită de furnizori cu reticență, în final, mulți dintre aceștia vor accepta. Până la urmă, ideea unei negocieri este mai rentabilă decât posibilitatea de a pierde un client fidel. Ca o armă în negociere, încearcă să găsești un alt furnizor care oferă prețuri mai mici și convinge furnizorii actuali să ajungeți la costuri asemănătoare sau chiar mai mici. Dacă nu vor fi de acord, poate că este momentul să renunți la contract.
2. Externalizează resursele
Nu trebuie să conduci o afacere de milioane de euro ca sa apelezi la această soluție. Ia în considerare, de exemplu, timpul pe care o companie îl investește în serviciile RAR pentru înmatricularea autovehiculelor companiei, în supravegherea CIV în contractul de leasing sau în inspecția tehnică periodică. Serviciile dedicate RAR, oferite de delta-inmatriculari.ro te scapă de aceste griji care nu fac decât să producă un overhead administrativ care consumă nejustificat de mult timp și bani.
3. Eficientizează spațiul
Analizează spațiul fizic în care desfășori activitatea – cutii de depozitare pline ochi, grămezi de hârtii, prea multe pixuri, capsatoare și dosare, mobilă care ocupă inutil de mult din spațiul pe care l-ai putea folosi altfel. Caută soluții cu dublă întrebuințare. Spre exemplu, in cameră de depozitare poti aseza și imprimanta folosita in birou sau o sala de ședințe poate avea rol de spațiu de relaxare în pauze. Astfel, poți economisi niște bani, renunțând la o parte din spațiul pe care il inchiriezi.
4. Cumpără în loc să închiriezi
Pe termen lung, întotdeauna este mai rentabil să cumperi decât să închiriezi. Spre exemplu, achiziționarea autoturismelor companiei sau a aparaturii la care lucrează angajații poate părea un efort financiar prea mare. Adevărul este că acestea vor ajunge să coste mult mai mult dacă plătești lunar pentru închirierea lor. Numai investind în obiectele de nelipsit vei putea pune punct plăților interminabile.
5. Re-evaluează cheltuielile complexe
Analizează în detaliu acele pachete de servicii pentru care plătești lunar și interesează-te dacă există alte opțiuni mai rentabile. Spre exemplu, poate folosești un operator de telefonie care oferă minute gratuite și foarte mulți gigabytes de internet. Decide dacă ai cu adevărat nevoie de toate acele minute gratuite sau cât internet este necesar în realitate. Contactează apoi operatorul și cere-i o oferă care să reflecte mai bine nevoile tale.
Dacă unele dintre aceste cheltuieli par nesemnificative, un calcul mic al tuturor acestora te va contrazice. Cu puțin efort, vei identifica cu exactitate cheltuielile inutile, iar business-ul tău va avea un profit considerabil mai mare.
Sursă foto: Shutterstock