Un milion de dolari pentru o idee genială
Este vorba despre „Aid is working. Tell the world”. O competiţie de proiecte inovatoare care pot schimba felul în care sunt comunicate şi, respectiv, înţelese programele umanitare din întreaga lume.
Proiectele umanitare dezvoltate în întreaga lume beneficiază de finanţări de miliarde de dolari, dar problemele nu par să-şi găsească rezolvarea, ceea ce ne face să ne întrebăm dacă banii pe care îi donăm ajung acolo unde este nevoie de ei.
Dacă ne dorim cu adevărat să punem capăt foametei şi sărăciei, trebuie să găsim o modalitate inovatoare de a aduna şi, mai ales, de a comunica acele proiecte umanitare care au avut cu adevărat impact. Pentru a sensibiliza o lume întreagă – care se confruntă cu propria criză financiară – trebuie să comunicăm într-un mod inovator nevoia de ajutor umanitar, arătând tuturor că ajutorul fiecăruia contează.
Până pe data de 15 mai 2012, proiectul „Aid is working. Tell the world” aşteaptă de la persoane fizice, echipe, companii sau agenţii, idei de comunicare revoluţionare, scrise pe o pagină A4 (faţă – verso), care pot schimba lumea.
În prima fază a programului, în luna iulie 2012, vor fi selectate 10 proiecte care vor primi o finanţare iniţială în valoare de 100.000 de dolari pentru a-şi dezvolta ideea.
În faza a doua a programului, care va avea loc în luna noiembrie 2012, cei care au propus proiectele finaliste vor fi trimişi în campusul Fundaţiei Bill & Melinda Gates din Seattle, SUA, unde, timp de două zile, vor primi consiliere din partea membrilor Cannes Chimera. În decursul acestor două zile, cele mai mari minţi creative din lume îi vor ajuta pe finalişti să-şi dezvolte ideea pentru a putea aplica la marele grant de 1.000.000 de dolari, oferit de fundaţie pentru implementarea proiectului câştigător.
În 2012, printre membrii Cannes Chimera se va număra şi Adrian Boţan, Creative Partner McCann Erickson, câştigător a nouă premii în cadrul Cannes Lions 2011, printre care două Grand Prix şi un Titanium Lion.
McCann Erickson România este agenţia care se ghidează după principiul fondatorului său, Harry McCann: “O agenţie se dezvoltă mai repede dacă se concentrează mai degrabă pe creşterea business-ului clienţilor decât a propriului business”. Astfel, McCann Erickson are relaţii de parteneriat îndelungate cu unele dintre cele mai importante companii de pe piaţă: The Coca-Cola Company, Nestlé, Vodafone, L’Oréal, GM-Opel, MasterCard Europe. Din grupul de comunicare McCann WorldGroup România fac parte agenţiile McCann Erickson, Momentum, Universal McCann, McCann PR şi MRM Worldwide. La nivel internaţional, este parte a McCann WorldGroup – una dintre cele mai puternice reţele de advertising cu birouri în 205 oraşe din 132 de ţări.
În România, Cannes Lions e reprezentat de Laboratorul Alchimic al Migdalelor Amare. În ultimii 7 ani, datorită demersurilor constante de lobby în favoarea deschiderii industriei locale către experienţele internaţionale, numărul de entry-uri româneşti la Cannes a crescut de la 0 la 105 şi numărul de delegaţi – de la 2 la 120. În acelaşi interval de timp România s-a bucurat pentru prima dată în 57 de ani de prezenţa unui reprezentant în juriul de la Cannes şi a celebrat primele succese de casă la capitolul premii, atât la secţiunile pentru seniori, cât şi la cele dedicate juniorilor.