România rămâne pe harta celor mai creative ţări din lume!
Dacă în 2011, McCann Erickson şi Campania „Rom American” câştigau, în premieră absolută pentru România şi CEE, nouă premii la Festivalul de la Cannes, prima Gala a ediţiei din 2012 a festivalului aduce un premiu important pentru pentru Campania „Românii sunt Deştepţi”.
„Anul trecut am excelat la Cannes cu cele nouă premii câştigate. Am demonstrat că publicitatea românească poate fi extraordinară, am fost deschizători de drumuri pentru alte agenţii din România, lucru confirmat de numărul mare de înscrieri şi campanii shortlistate de la ediţia de anul acesta. Campania „Românii sunt Deştepţi” a făcut istorie atunci când a fost lansată – am transformat România în prima ţară care şi-a schimbat imaginea pe internet – şi iată că face din nou istorie la Cannes. Un Silver Lion pentru McCann Erickson România confirmă faptul că decizia de a ne raporta la standardele internaţionale a fost cea corectă şi ne-a ajutat să facem lucruri excepţionale în primul rând pentru clienţii agenţiei. Rom Autentic a devenit, cel puţin pe Croisette la Cannes, unul dintre cele mai faimoase produse de export ale României.”, a declarat Adrian Boţan, Creative Partner McCann Bucharest.
Franţa poartă noroc românilor: în luna decembrie 2011, primul succes înregistrat de campania „Românii sunt Deştepţi” a venit din Franţa, când, la începutul lunii decembrie, prima sugestie oferită de google.fr a devenit “les roumains sont intelligents”.
Pe lângă Silver Lion câştigat la ediţia de anul acesta a celui mai mare festival de publicitate din lume, „Românii sunt Deştepţi” are 5 shortlisturi, la 3 categorii importante: Direct Lions, Media Lions şi PR Lions.
„Românii sunt Deştepţi”, lansată anul trecut
Campania „Românii sunt Deştepţi” a fost lansată în luna noiembrie 2011 şi îi provoca pe români să facă din România prima ţară din lume care îşi schimbă imaginea pe internet. La data lansării campaniei, la o simplă căutare pe Google.ro cu sintagma "românii sunt", sugestiile automate generate de motorul de căutare l-ar fi jignit chiar şi pe cel mai indiferent român şi acelaşi lucru se întâmpla pe google.it, google.es sau google.co.uk.
664.332 de români au răspuns provocării lansate de Rom Autentic, căutând pe Google (prin intermediul site-ului dedicat www.romaniisuntdestepti.ro) sintagma „românii sunt deştepţi”. În luna decembrie 2011, Campania „Românii sunt Deştepţi” ajunsese la peste 2.500.000 de români, generând peste 600 de articole în presa locală şi internaţională. Tot în luna decembrie, la doar o lună de la lansare, campania „Românii sunt deştepți”, îşi atingea scopul: schimbarea sugestiilor negative generate automat de motorul de căutare Google la introducerea în bara de căutare a sintagmei „romanii sunt”, România devenind astfel prima țară din lume care îşi schimba imaginea pe internet.