Publicitatea pe social media o va devansa pe cea din presa scrisă până în 2020
Potrivit Zenith, cheltuielile cu publicitatea pe rețelele sociale înregistrează o creștere de 20% pe an și în 2019 vor ajunge la 50,2 miliarde de dolari, comparativ cu 50,7 miliarde de dolari pentru presa scrisă. În 2020 însă, publicitatea pe social media o va devansa "lejer" pe cea din presa scrisă. În plus, publicitatea pe platforme precum Facebook și Twitter va reprezenta 20% din totalul cheltuielilor cu publicitatea pe Internet în anul 2019, față de 16% în prezent.
"Social media și video online sunt motoarele care susțin o creștere continuă a cheltuielilor mondiale cu publicitatea, în pofida amenințărilor politice la adresa economiei", susține Jonathan Barnard, director de prognoze la Zenith.
Pe asamblu, Zenith prognozează o creștere de 4,4% a cheltuielilor mondiale cu publicitatea în 2017, un ritm similar cu cel din 2016. Potrivit agenției, este vorba de o performanță frumoasă având în vedere că în 2016 o serie de evenimente importante precum Jocurile Olimpice, Referendumul din Marea Britanie cu privire la ieșirea din Uniunea Europeană și alegerile prezidențiale din SUA au dus la creșterea pieței de advertising în acest an.
Publicitatea video online cunoaște o creștere rapidă, de 18% pe an, și ar urma să ajungă la un total global de 35,4 miliarde de dolari în 2019, mai mult decât publicitatea la radio dar mult în urma publicității pe televizor.