Prima ediţie a Conferinţei Sports Marketing în România
Una dintre concluziile principale a fost aceea că în mediul corporate, companiile care investesc în sport sau se asociază cu valorile sportului prezintă o caracteristică interesantă: o persoană sau mai multe din zona de management practică sportul sau are background sportiv.
“Cea mai mare problemă este comunicarea. Ce ştim noi să facem cel mai bine este să facem sport. Aducem medaliile, dar ce facem apoi cu acestea? N-ar trebui să fie treaba unui sportiv să se vândă, să promoveze sportul respectiv. Am câştigat medalia cu fetele (n.r. JO Rio), dar ce facem cu ea? Aţi mai auzit ceva de ea după Jocurile Olimpice?”, a spus, în cadrul evenimentului, spre exemplu, scrimera Ana Maria Popescu (Brânză). Iar Marian Drăgulescu, cel mai titrat gimnast roman, a adăugat: “Trebuie găsite modalităţi de colaborare între instituţiile sportive şi mediul privat, companii. Aşa apar proiectele, finanţările, aşa vin bani către sport. Este nevoie de specialişti în comunicarea sportivă, de oameni profesionişti, care să vină cu strategii şi care să facă legătura între instituţii, companii, sportivi“.
Stilul de viață
La întrebarea care ar fi motivele pentru care o companie ar alege să organizeze o competiţie sportivă, a răspuns Angelica Barbu, manager marketing & communication, CEZ România: “Principalul motiv pentru care am organizat evenimentul sportiv a fost sudarea organizaţiei interne. Anul acesta am avut la start 58 de colegi din 2000 angajaţi, majoritatea cu vârste de peste 40 de ani, peste 100 de voluntari, ai noştri şi din companii partenere. Trebuie să iesm din cutia eternelor teambuilding-uri şi să mergem către zona personală a acestor oameni şi să le influenţăm stilul de viaţă.”
Andrei Creţu, co-fondator 7card.ro, primul serviciu de beneficii sportive cu acoperire naţională din România, cu peste 500 de companii în portofoliu, a precizat că piaţa de fitness din România creşte în medie cu 25% anual. Segmentul corporate, deşi prezintă un potenţial mare, este în acest moment subdezvoltat, a subliniat Creţu.
“Cheia este să găsim un aliat în departamentele de resurse umane şi să ducem mai departe mesajul despre importanţa sportului pentru oamenii dintr-o echipă. Indiferent că vorbim despre companii mici sau mari, contează managementul şi deschiderea acestuia faţă de sport. Degeaba încercăm noi, dacă ele nu sunt deschise”, a adăugat Andrei Creţu.
După cum a subliniat și Roxana Lupu – Adrenallina, Sports PR & more, “concluziile au vizat în primul rând nevoia de mai mulți profesionişti de marketing şi comunicare sportivă înfederaţii şi instituţii sportive. În plus, în companiile prezente pe piaţa românească, încă nu se cunosc în totalitate beneficiile de asociere cu sportul/ sportivii de performanţă sau cu valorile pe care sportul le incumbă: forţă, performanţă, autodepăşire, excelenţă, fairplay”.