Este atât de important: Ce pot face multinaționalele ca să nu aibă angajaţi lenţi, foarte obosiţi şi nefericiţi!
Acum, în toamna lui 2016, cred că este esenţială implementarea unor program de wellbeing în orice companie, necontând dimensiunea acesteia, locaţia sau produsele şi serviciile pe care această le oferta. Consider că nici o companie nu poate avea succes fără a se gândi la bunăstarea oamenilor săi – iar oamenii nu pot avea succes dacă nu se simt bine în fiecare zi. Spre exemplu, Vision Consulting activează din 2004 pe această piaţă a serviciilor dedicate îmbunătăţirii performatei în rândul angajaţilor.
Cred că oamenii sănătoşi pot lucra mai bine, sunt fericiţi, se ajută între ei şi sunt mai eficienţi. Angajaţii cu probleme de sănătate sunt în general lenţi, se simt foarte obosiţi şi sunt nefericiţi… ca şi cum locul de muncă este un simptom al modului lor de viaţă.
Potrivit revistei Corporate Wellness, fiecare dolar investit în programe wellness pentru angajaţi, duce la un profit de 4 dolari prin reducerea zilelor de concediu medical, o productivitate mai mare şi o diminuare generală a costurilor de sănătate.
Nu ne mai întrebăm de ce trăim într-o lume grăbită, mereu ocupată, în care mereu apar lucruri noi menite parcă să ne distragă atenţia. Suntem mereu conectaţi cu tehnologia şi mereu în mişcare. De aceea este atât de important şi plăcut să lucrezi într-o companie în care simţi că mediul este diferit, unul în care oamenii par să se simtă motivaţi, încântaţi, inspiraţi şi care iubesc ceea ce fac.
Proces de implementare în trei paşi
Ca şi exemplu de companie care pune mare accent pe bunăstarea angajaţilor, ne putem opri la Google, care este una din top 100 de companii în care e bine să lucrezi. Google nu doar creează locuri de muncă, ci creează o cultură în care oamenii sunt evaluaţi şi apreciaţi în fiecare zi. Locaţia GOOGLE dispune de o sala de fitness, diverse cursuri sunt susţinute zi de zi şi mâncare sănătoasă este pusă la dispoziţie de-a lungul întregii zile; drept rezultat, angajaţii se simt îngrijiţi şi apreciaţi.
Bineînţeles că nu toate companiile au profitul GOOGLE şi nu sunt la fel de mari, probabil şi resursele sunt limitate, dar orice companie are abilitatea de a crea diverse tipuri de programe de wellbeing pentru angajaţi.
Cum să implementezi un program de wellbeing eficient pentru angajaţi, deştept, scalabil şi orientat spre rezultat? Noi propunem un proces de implementare în trei paşi :
1. Stabileşte nevoile angajaţilor şi ale organizaţiei/ companiei
Înainte de toate, ne punem o întrebare simplă: ce nevoi au angajaţii şi cum se potrivesc acestea cu obiectivele angajatorului. Este imposibil de răspuns la această întrebare fără a evalua ambele părţi. Este esenţial să înţelegem care sunt gândurile şi provocările ambelor părţi, iar asta presupune intervievarea angajaţilor dar şi a angajatorului. Angajaţii au nevoie de programe de relaxare ? Atunci le putem oferi activităţi de wellbeing la birou care să îi înveţe să mănânce sănătos, să aibă un stil de viaţă mai relaxat sau să facă yoga în pauzele mici din timpul zilei.
2. Analizează datele şi fă un plan
Pe baza informaţiilor colectate, încercăm să determinăm elementele care ar funcţiona cel mai bine pentru “cultură” existenţa. Ar fi nevoie de o sala de relaxare care ar motiva angajaţii, workshop-uri de dezvoltare personală şi parenting, evaluări individuale de sănătate, sau o combinaţie între toate cele enumetare? Noi întotdeauna recomandăm îmbinarea activităţilor fizice cu dezvoltarea personală – în caz contrar, mulţi angajaţi nu vor beneficia de cursuri şi de programe de care au nevoie pentru a vedea adevăratele beneficii.
3. Creează un plan de comunicare
O cultură axată pe bunăstarea angajaţilor nu se poate instala fără puţină “ranforsare”. Angajatorul trebuie să creeze un plan de comunicare prin care să se stabilească exact metodele de informare a angajaţilor. Aşa se va putea menţine programul pe wellbeing în prim-plan şi va atrage angajaţii către aceste activităţi. Angajaţii vor fi conştienţi că angajatorului chiar îi pasă de el, că îl vrea mai fericit şi relaxat.
Este nevoie de timp pentru a sparge vechile obiceiuri şi de a dezvolta altele noi; companiile, la fel ca şi oamenii, nu pot adopta programe wellbeing pe termen scurt sau ca soluţii de moment. Dar un început este mai uşor decât crezi. Și, drept urmare, compania ta va fi mai profitabilă şi cu clienţi mai mulţumiţi.
Daniela Irimia, Training Manager Vision Consulting