Două studente românce, în finala internaţională a concursului „Henkel Innovation Challenge” 2012
Proiectul câştigător, intitulat “Denivit – Nano Expert”, va reprezenta România în finala internaţională a competiţiei, ce se va desfăşura la Varşovia (Polonia), în perioada 25-28 aprilie 2012, alături de echipe de studenţi din alte 20 de ţări din Europa şi regiunea Asia-Pacific.
Produsul proiectat al echipei „Topnotchers” este o pastă de dinţi inovatoare, care poate fi folosită fără apă şi care, cu ajutorul tehnologiei bazate pe nanoroboţi, curăţă şi acţionează împotriva problemelor dentare, prin manipularea ţesuturilor peridontale – spre exemplu, pe termen lung, poate îndrepta dinţii. Produsul vine împreună cu un card electronic care stochează informaţii personalizate despre sănătatea dentară, obţinute prin scanarea danturii.
În acest an, tema competiţiei Henkel Innovation Challenge este dezvoltarea unui concept inovator şi sustenabil pentru un produs Henkel, proiectat pentru piaţa din anul 2030. Marele premiu constă într-o călătorie în jurul lumii şi vouchere în valoare de 1.000 de Euro pentru membrii echipei câştigătoare. În plus, primele trei echipe clasate vor avea şansa de a se întâlni cu CEO-ul companiei Henkel, Kasper Rorsted. Acesta este al doilea an în care studenţii din România sunt invitaţi să participe la competiţia internaţională Henkel Innovation Challenge, alături de studenţi din alte 20 ţări din Europa şi regiunea Asia-Pacific.
Juriul ediţiei 2012 a fost format din: Niculae Olteanu (Preşedinte Henkel România), Darina Stoyanova (General Manager Div. Detergenţi), Marcel Ţoc (National Sales Field Manager Div. Detergenţi), Martin Schittengruber (Managing Director Div. Cosmetice), Claudia Drăgoescu-Nicolescu (Marketing Manager Div. Cosmetice), Lavinia Ciurtin (Marketing Manager Div. Adezivi Tehnologii), Andrei Dinulescu (Senior Brand Manager Div. Adezivi Tehnologii), Ioana Ionescu (Legal & Compliance Manager) şi Adina Şandor (Recruitment & Development Coordinator).
„Proiectele din această competiţie de inovaţii nu sunt doar un gest creativ, studenţii dezvoltă un adevărat plan de afaceri în jurul produsului imaginat şi îl promovează astfel încât să convingă că ideea lor merită să fie implementată şi că inovaţia lor va fi indispensabilă în viitor. Marea provocare este că proiectele trebuie să fie de asemenea sustenabile, pentru că viitorul va presupune dezvoltare durabilă prin inovaţii”, a declarat Niculae Olteanu, Preşedintele Henkel România.