Departamentul de marketing nu intră în vacanță vara asta
Îți mai amintești concediul de anul trecut? Stăteai pe plaja și verificai mailurile pe telefon. Dimineața, după micul dejun, sunai la birou doar ca să te asiguri că totul e în ordine. Au fost câteva seri în care clientul ală te-a sunat de 3 ori ca să te întrebe un lucru banal. Nu ai vrea ca anul ăsta lucrurile să fie altfel? Nu ai vrea să poți sa te bucuri de acele câteva zile de liniște?
Fie că lucrezi la departamentul de marketing într-o organizație cu 500 de anagajați sau ești un mic antreprenor care încearcă să pornească o afacere pe cont propriu, nu poți întrerupe activitățile de comunicare. Și atunci ce faci? Încerci să le optimizezi pe cât posibil.
1. Automatizează publicarea mesajelor în social media. Există zeci de programe care îți oferă funcționalități de genul ăsta. Stabilește un plan editorial clar și scrie mesajele în avans pentru o săptămână sau două. Fă setările necesare ca ele să se publice o data sau de două ori pe zi la anumite ore.
Nu uita să desemnezi pe cineva care să supravegheze zilnic reacțiile. Nu știi niciodată când un client îți poate răspunde, poate avea o întrebare sau o reacție nefastă. Trebuie să fii în continuare prezent într-o forma sau alta la aceste interactiuni. Volumul total de muncă va fi însă mult redus.
2. Pune un mesaj automat care să se trimită în momentul în care primești un email. Încearcă totuși să nu îl faci anost. Renunță la formulări de genul “Sunt plecat până pe data de, vă rog să luați legătura cu X”. Încearcă mai bine “Săptămâna asta lucrez de pe plaja din Vama Veche!”.
Mai ales dacă lucrezi în marketing, încearcă să comunici ceva cu respectivul mesaj. Încearcă să le arăți că problema lor nu va fi ignorată și că cineva îi va contacta în cel mai scurt timp.
3. Stabilește un program clar în care te vei ocupa de “lucruri de la birou” și încearcă să îl respecți. Cea mai simpla soluție aici este să rogi pe cineva să îți trimită un mail în fiecare dimineața cu problemele urgente care trebuie rezolvate și care au nevoie de implicarea ta.
Planifică o oră în fiecare dimineață în care să te ocupi de acest email. Pe cât posibil încearcă să delegi lucruri care ar depași timpul alocat. Dacă lucrurile care ajung în acest email te solicită prea tare înseamnă că undeva sistemul nu funcționeaza cum trebuie.
Cel mai important lucru pe care trebuie să îl ții minte legat de această minimă implicare este să te detașezi pe cât psoibil. Nu te stresa, nu te gândi restul zilei la nimic altceva decât la vacanța și șezlongul care te asteaptă pe plajă.
Marketingul este un job full-time. Organizația ta nu se va opri din a comunica doar pentru că tu ești în vacanță. Ce poți face este să încerci să găsești un echilibru între concediul tău și lucrurile importante care se întamplă la birou. Voi ce metode aveți de a vă bucura de concediu fără să lasați “biroul” să intervină prea mult în vacanța voastră?
_________________________________________________________________
Tudor Totolici
Trainer si Consultant pentru Proiecte de Marketing Online
[email protected]
http://www.tudortotolici.ro"