Cumparaturile online nu se fac de pe tableta
Care este profilul clientului online?
In general sunt persoane care nu au foarte mult timp pentru cumparaturi. Cele mai importante categorii de cumparatori: persoanele active si cei care isi petrec multe ore la birou. Fata de profilul general al cumparatorului online din Romania, la noi pe site o pondere ceva mai mare o are femeile, iar din punct de vedere al veniturilor vorbim in mare parte despre persoane cu venituri medii si peste medie.
Care sunt cele mai cumparate produse online?
Cele mai cumparate produse sunt din categoriile: fructe, legume, bauturi, lactate si bacanie.
Care este modalitatea de plata?
Momentan se poate plati la livrarea comenzii(ramburs) sau online cu cardul, in momentul in care se face comanda.
Cati clienti comanda de pe site-ul clasic si cati de pe aplicatii mobile?
Majoritatea covarsitoare a clientilor nostri prefera versiunea desktop pentru a-si plasa comenzile. Totusi, in jur de 20% dintre acestia prefera sa foloseasca versiunea optimizata pentru site-uri mobile, de pe tablete. Un procent nesemnificativ isi plaseaza comenzile de pe smartphone, motivul principal fiind acela ca in business-ul online de food, real estate-ul restrictiv al ecranelor smartphone nu permite o interactiune usoara si atotcuprinzatoare cu site-ul. In fapt, rata noastra de conversie creste direct proportional cu rezolutia ecranului de pe care se face comanda.
Ce produse nu se pot comanda inca online?
Cele mai importante categorii de produse pe care nu le avem inca disponibile pe site sunt textilele si produsele congelate. Dar asta nu inseamna ca nu le vom comercializa in viitor. Pe partea de sortiment suntem intr-o continua dezvoltare. Adaugam produse noi in site in fiecare saptamana. In acest moment avem peste 18.000 de produse disponibile, iar varietatea este foarte larga. Poti comanda de la fructe si legume proaspete,bacanie, produse de curatenie si intretinere sau produse pentru bebelusi, pana la electrocasnice si produse IT&C de mari dimensiuni.
De ce ati ales sa comercializati alimente si produse non-alimentare impreuna, in conditiile in care in alte tari acest lucru se face separat?
Deciziile pe care le luam se bazeaza foarte mult pe opinia clientilor si pe ceea ce este important pentru ei, iar pana acum acestia ne-au transmis ca isi doresc sa aiba aceeasi experienta ca in hipermarketul offline, cu produse alimentare si non-alimentare „sub acelasi acoperis”. Si am decis sa oferim aceasta experienta „one-stop-shop” chiar daca, din punct de vedere operational, avem de infruntat o sumedenie de provocari.
Daca in viitor clientii vor dori o experienta diferita, cu produse alimentare separate de cele non-alimentare, le vom oferi acest lucru.
Care sunt zonele limitrofe in care livrati?
Momentan serviciul Carrefour-Online.ro este disponibil in Bucuresti si in urmatoarele zone limitrofe: Buftea, Buciumeni, Otopeni, Balotesti, Berceni, Bragadiru, Chiajna, Dudu, Rosu, Chitila, Rudeni, Ciorogarla, Clinceni, Olteni, Corbeanca, Ostratu, Petresti, Tamasi, Cornetu, Dobroesti, Fundeni, Domnesti, Dragomiresti Deal si Vale, Glina, Catelu, Manolache, Jilava, Magurele, Alunisu, Varteju, Mogosoaia, Pantelimon, Popesti-Leordeni, Stefanestii de Jos, Tunari, Dimieni, Voluntari, Pipera, Darvari, Buda, iar in viitorul apropiat se vor adauga si altele.
Cum se fac livrarile, daca cei care cumpara sunt la serviciu pe tot parcursul zilei?
O noutate absoluta pentru Romania, pe care am introdus-o inca de la lansarea serviciului Carrefour-Online.ro, a fost livrarea pe intervale orare, astfel incat sa nu fii nevoit sa iti blochezi o zi intreaga pentru primirea comenzii. Facem livrari de luni pana sambata in intervale a cate 2 ore fiecare. De luni pana vineri poti alege sa primesti comanda in intervalele orare 14:00-16:00, 16:00-18:00, 18:00-20:00 si 20:00-22:00, iar sambata in intervalele orare 11:00-13:00 sau 13:00-15:00. Din punct de vedere al intervalului de timp, momentan poti alege pana la 3 zile in care sa facem livrarea.
Ce planuri aveti pentru anul viitor?
Primul nostru scop este sa eficientizam partea de operatiuni a business-ului, ma refer aici in special la procesul de culegere a produselor in magazin si la sistemul de livrare. Al doilea scop tine de nivelul de usurinta in folosirea site-ului si de rapiditatea in plasarea comenzii. Al treilea tine de oferta de produse afisate spre vanzare. Tinem cont in permanenta de feedback-ul clientilor nostri si modificam in mod activ serviciile noastre pentru a raspunde cerintelor acestora.
„Lansarea Carrefour-Online.ro s-a bazat pe mai multi factori. Cel mai important motiv este acela de a aduce un nou serviciu clientilor nostri, pentru a le face viata mai buna. Este un serviciu modern, extrem de apreciat deja in tarile vestice”, Radu Butufei, Director E-Commerce al Carrefour Romania