Aveți curaj? Descoperiți elementul-cheie pentru afaceri de succes!
Astăzi transformarea afacerilor este inevitabilă datorită proliferării software-ului, tehnologiei cloud și a datelor. Odată ce o organizație adoptă digitalizarea, traiectoria performanței acesteia devine exponențială și accelerată, astfel încât devine extrem de dificil pentru companiile depășite să recâștige teren.
Pentru companiile a căror transformare digitală este în faza de debut, vestea bună este că nu trebuie să dezvolte tehnologia și platformele de date pe cont propriu! Acestea pot apela la resursele, platformele și serviciile de date disponibile deja în cloud, la un cost minim și cu un ritm mult mai rapid de implementare, îmbunătățindu-și astfel propria traiectorie.
Microsoft, prin compania de strategie globală şi consultanţă de specialitate Keystone Strategy, a publicat rezultatele primului proiect de cercetare extensiv, care cuantifică diferența dintre companiile lideri în utilizarea de date (data leaders) şi cele care sunt mai puțin mature în utilizarea acestora (data laggers). Studiul a fost realizat de profesorii Marco Iansiti şi Karim Lakhani de la Harvard Business School.
În plus, Microsoft lansează instrumentul de autoevaluare Data and Analytics Maturity Model. Acesta este un prim pas în sprijinul companiilor care doresc să îşi evalueze propriul nivel de performanță în utilizarea datelor şi să descopere abordări noi, individualizate, pentru o îmbunătăţire a modului în care colectează, prelucrează, interpretează şi folosesc datele generate de activitatea companiei.
Potrivit studiului menționat, organizațiile care sunt „data leaders” stochează și gestionează peste 22 petabytes de date comparat cu „data laggers” care în medie gestionează doar 0.5 petabytes de date. De asemenea, liderii colectează date din toate tipurile de surse, de la operațiuni, website, clienți, parteneri, dispozitive, până la surse publice de informație; aceste companii afirmă că platformele lor de date se diferențiază de cele ale competitorilor și că oferă un set consistent de indici actualizați care stau la baza luării deciziilor și realizării previziunilor în legătură cu afacerea lor, bazându-se pe date.
Deși impactul transformării digitale asupra performanței în afaceri a companiilor este semnificativ, specialiștii sunt de acord că sunt necesare o abordare și o strategie mature în ceea ce privește datele.