Yahoo s-a inteles cu rivalul Google
Intelegerea dintre cele doua motoare de cautare ar putea sa creasca veniturile anuale ale Yahoo cu circa 500 de milioane de euro, sustin oficialii companiei. Potrivit CEO-ului Google, Eric Schmidt, acordul le va aduce beneficii atat utilizatorilor de Internet, cat si celor care posteaza publicitate online, deoarece cautarea cu Yahoo le va furniza utilizatorilor de Internet reclame mai relevante.
Potrivit Yahoo, aproape doua treimi dintre cautarile internautilor din SUA sunt realizate cu ajutorul Google, lucru care face ca veniturile realizate dupa fiecare cautare sa fie cu 70% mai mari decat cele ale Yahoo. Contractul dintre cele doua companii este valabil patru ani si va putea fi prelungit, la cerea Yahoo, cu inca trei ani. Conform intelegerii, Google va imparti cu Yahoo veniturile obtinute de pe urma postarii reclamelor sale in paginile de cautari ale celuilalt motor de cautare. Yahoo sustine ca veniturile din publicitate se vor dubla pana in 2010, ajungand astfel la peste 45 de miliarde de euro.
Totusi, implementarea programului va fi posibila abia peste aproximativ trei luni, deoarece trebuie asteptat acordul Departamentului de Justitie al SUA, care va analiza potentialul anti-concurential al cazului. Aceasta analiza are loc din cauza faptului ca Yahoo si Google se afla in competitie pe piata motoarelor de cautare online.