Supermarketurile „inverzesc”
Potrivit unui studiu al firmelor PR Cohn & Wolfe PR, Landor Associates si PSB, care ofera servicii de marketing, PR si consultanta in branding, 75% dintre consumatorii britanici prefera produsele pe ale caror ambalaje apare indicatia reciclabil, iar 94% considera ca produsele de bacanie sunt ambalate in exces. Dintre cei intervievati, 24% sunt de parere ca cea mai importanta problema ecologica o reprezinta deseurile produse de indivizi si de corporatii. Fata de anul 2007, cand 40% dintre cumparatori vedeau in schimbarile climatice o problema majora, in prezent doar 15% o mai privesc astfel. Pentru a sprijini aceasta cauza, cele mai multe dintre supermarketuri au initiat programe de protejare a mediului, precum taxarea pungilor de plastic.
Chiar si pe piata americana, conceptul ecologizarii a atins marile corporatii. General Motors isi revizuieste planurile de viitor, facand trecerea de la Hummer-ul cu un consum exagerat de combustibil, la motoarele hibride, ecologice. Din cauza cresterilor accentuate ale preturilor la combustibili, in SUA vanzarile companiei au scazut cu 29% fata de anul trecut.