Studiu: 95% dintre Millennials nu vor să fie asistați la cumpărături de roboți
Chiar dacă este o generație digitalizată, Millennials nu se simt confortabil când au de-a face cu roboți la cumpărături. Un nou studiu arată că există discrepanțe foarte mari între strategiile companiilor din retail și ceea ce își doresc tinerii consumatori cu adevărat.
Astfel, 95% dintre Millennials preferă interacțiunea umană atunci când cumpără dintr-un magazin fizic sau online, informează un comunicat remis Revistei CARIERE.
Atenție la decalaje: retailerii și consumatorii au realități complet diferite
În ciuda investițiilor semnificative în îmbunătățirea experienței clienților în mediul online și în magazinele fizice, comercianții nu sunt capabili să țină pasul cu așteptările clienților aflate în continuă schimbare, ceea ce creează un decalaj imens:
- 73% dintre directorii de retail consideră că mediul de cumpărături din magazine a devenit mult mai atractiv comparativ cu ultimii 5 ani. Însă, doar 45% dintre respondenții studiului sunt de acord cu această declarație, 19% declarând că magazinele fizice au devenit mai neinteresante.
- 80% dintre directorii de retail consider că dacă oamenii de vânzări din magazine ar interacționa mai mult cu potențialii clienți care le trec pragul magazinului, aceștia din urmă s-ar simți mult mai bine primiți și ar avea o experiență la cumpărături mult mai bună. Mai puțin de 46% dintre respondenți sunt de acord cu acestă declarație și 28% dintre aceștia consideră că nu există ceva mai agasant decât un asistent de vânzări exagerat de serviabil.
- 79% dintre directorii de retail consideră că chatbot-urile reușesc să satisfacă nevoile clienților. Două treimi dintre respondenții care au răspuns studiului (66%) nu sunt de acord cu această afirmație, aceștia afirmând că chatbot-urile înrăutățesc experiența la cumpărături decât să o ușureze.
- Aproape toți (98%) directorii de retail care au răspuns studiului consideră că a interacționa și a răspunde solicitărilor venite prin intermediul rețelelor sociale ajută la construirea unei relații mai solide cu potențialii clienți. Doar 12% dintre consumatorii care au răspuns studiului consideră că relația lor cu brandul prin intermediul rețelele sociale are un impact semnificativ cu privire la modul în care aceștia percep și se raportează la brand.
Studiul, în cadrul căruia au fost intervievați 1200 de consumatori și 400 de directori de retail din SUA, Marea Britanie și Australia, a fost realizat de Oracle NetSuite în parteneriat cu Wakefield Research și The Retail Doctor, o firmă de consultanță în retail.
Românii sunt la curent cu inovațiile tehnologice
Cel puțin așa susține un alt studiu, realizat de Huawei, în parteneriat cu iSense Solutions, anul trecut.
Astfel, 88% dintre intervievați au auzit de Inteligența Artificială.
Dintre aceștia, 88% o asociază cu roboții, 64% cu Hardware/Software, 63% cu automobilele, 60% cu medicina și 51% cu industria militară.
Din păcate, nu există o cercetare de piață despre experiența cumpărăturilor asistate de roboți în cazul românilor, dar ceea ce știm e că suntem campioni la cumpărături pe mobil: 41% dintre achiziții se făceau de pe telefon, conform unui studiu realizat de Answer.ro. Depășim piețe precum Slovacia, Polonia, Rusia sau Ucraina, unde media traficului înregistrat de platformele eCommerce de pe terminalele mobile este 37%, 31%, 27% și, respectiv, 25%.