Publicitatea se muta pe internet
Pana in 2009, investitiile in publicitatea pe Internet la nivel global vor creste de sase ori mai rapid decat mass-media traditionala. Sumele alocate publicitatii online vor creste anul acesta cu 5,2%, ajungand la 445,5 miliarde de dolari, iar publicitatea pe Internet o va depasi pe cea de la radio pana in 2008, arata un studiu realizat de ZenithOptimedia. Conform datelor publicate, pana in 2008 se asteapta ca spre Internet sa mearga 8% din totalul publicitatii la nivel mondial, iar spre radio, doar 7,9%.
In acest moment, suprematia la publicitatea online este detinuta de Marea Britanie, Norvegia si Suedia. Anul acesta, fondurile pentru publicitatea online in Marea Britanie sunt de 16,6% si vor ajunge in 2009, la 22,6%. In prezent, Internetul aduna peste 10% din volumul total al cheltuielilor de publicitate. Potrivit studiului, numarul tarilor unde publicitatea va migra spre Internet va ajunge la 11, in urmatorii doi ani. De asemenea, cresteri semnificative ale investitiilor in publicitatea pe Internet se vor inregistra, pana in 2008, in Orientul Mijlociu si in Europa Centrala si de Est.