Postările pe rețelele sociale creează frustrări
Rețelele sociale au devenit indispensabile în viața a peste un miliard și jumătate dintre locuitorii planetei. Oamenii vor să fie în contact cu prietenii și să împărtășească momente frumoase cu ei dar, în ciuda intențiilor bune, utilizatorii rețelelor sociale rămân de cele mai multe ori cu sentimente de frustrare.
De exemplu, 59% dintre respondenții studiului Kaspersky Lab s-au simțit nefericiți când au văzut fotografiile prietenilor de la o petrecere la care nu au fost invitați, iar 45% au mărturisit că pozele din vacanță ale prietenilor au avut o influență negativă asupra lor. Mai mult, 37% dintre participanți au spus că, uitându-se la postările lor anterioare, făcute în momente fericite, au senzația că trecutul era mai bun decât prezentul.
O cercetare anterioară a arătat, de asemenea că postările de pe rețelele sociale le creează frustrări, 78% dintre cei intervievați spunând că se gândesc să renunțe la conturile de pe rețelele de socializare dar nu o fac de teamă să nu-și piardă amintirile digitale sau contactul cu prietenii.
“Legatura noastră cu rețelele de socializare a ajuns într-un cerc vicios. Vrem să mergem pe platformele preferate pentru a le spune persoanelor din lista de contacte despre lucrurile pozitive din viața noastră – ceea ce ne face să ne simțim bine. Dar realitatea este că toată lumea face același lucru, așa că, atunci când intram în contul nostru suntem bombardați de imagini cu prietenii noștri care se distrează. Și ni se pare că aceștia se bucura de viată mai mult decât noi. E simplu să vezi de ce este acesta un motiv de deprimare și de ce atât de mulți se gândesc să renunțe la conturile de pe rețelele de socializare” a declarat Evgeny Chereshnev, Head of Social Media la Kaspersky Lab.
Sondajul Kaspersky Lab la care au participat 16.750 de persoane din toată lumea nu a fost făcut întâmplător. Producătorii de licențe antivirus intenționează să lanseze în 2017 o nouă aplicație – FFForget. Aceasta ar fi realizată în așa fel încât să permită oamenilor să-și păstreze amintirile din rețelele sociale într-un document de memorie, criptat, dând astfel oamenilor libertatea de a părăsi orice rețea ori de câte ori doresc, fără pierde ceea ce le aparține în viața lor digitală.