P&G vrea eficienta
Potrivit CEO-ului, A. G. Lafley, P&G urmareste injumatatirea numarului de expati si reducerea cu 15% a staffului la nivel de management general si chiar mai sus.
Decizia companiei vine ca urmare a rezultatelor sub asteptari din ultimii ani si de la inceputul anului 2008, datorate printre altele si costurilor crescute cu energia si alte surse de productie. Pentru a acoperi costurile, producatorul american a crescut preturile la produse si a scazut serios costurile de productie. P&G cheltuieste peste 6,5 miliarde de euro anual pentru livrarea in magazine a produselor proprii, motiv pentru care se doreste centralizarea si standardizarea operatiunilor, alaturi de eficientizarea procesului de obtinere a produselor brute si a serviciilor de business. Pana in prezent, compania si-a inchis la nivel mondial 200 de centre de distributie din cele 571 si pana in 2009 vor mai fi inchise inca 70. P&G este cel mai mare producator de bunuri de consum la nivel mondial, cu venituri de 76,5 mliliarde de dolari in 2007 si are peste 130.000 de angajati.