O mână de ajutor pentru antreprenorii la început de drum care vor să se promoveze în online
Afacerile mici şi mijlocii, sau la început de drum, care vor să se promoveze mai bine în online, pot crea uşor campanii prin intermediul serviciului AdWords Express lansată de Google.
Pentru crearea unei campanii este nevoie de doar 15 minute.
Utilizând tehnologia Google, AdWords Express se ocupă de aspectele costisitoare și consumatoare de timp ale creării unei campanii publicitare online, de la lista de cuvinte cheie la optimizarea pentru diferite rețele și dispozitive.
Realizarea și demararea unei campanii prin AdWords Express începe prin introducerea numelui companiei și a adresei web. Companiile care nu dețin un site web au posibilitatea să și-l creeze gratuit în câteva minute.
Următorii pași constau în definirea obiectivului campaniei: apeluri telefonice, vizite în magazin sau acțiuni pe site, a zonei țintă și a serviciului/produsului care va fi promovat, apoi alegerea titlului și redactarea textului reclamei care va rula pe Google, aceasta putând fi previzualizată în timp real.
Ulterior, se introduce bugetul dedicat campaniei și detaliile de plată și facturare.
AdWords Express optimizează reclamele pentru a atinge obiectivul dorit la un cost cat mai redus. Dacă o companie dorește, de exemplu, să crească numărul de vizite în magazin, Google va optimiza anunțul astfel încât acesta sa fie afișat la momentul potrivit persoanelor care ar fi interesate de o vizita în acel magazin. Bugetul poate fi ajustat oricând, iar plata se face doar atunci când reclama funcționează, respectiv când un potențial client dă click pe reclamă sau face un apel telefonic.
O treime dintre companiile mici şi mijlocii din România NU se promovează online
Un studiu publicat în decembrie 2016 arată că mulţi antreprenori care conduc afaceri mici şi mijlocii nu au o prezenţă online.
Mai exact, o treime dintre IMM-uri nu au nicio identitate online, potrivit cercetării de piaţă. Mai mult, 63% dintre companiile care susțin că nu au site consideră că nu este necesară o prezența online.
Conform studiului, 18% dintre companii au menționat că lipsa timpului este unul dintre motivele pentru care nu au încă un site, 5,43% au afirmat că nu au știut cum să demareze un astfel de proiect, în timp ce 4,18% au indicat lipsa fondurilor că principala frână în crearea unei prezențe online.
Doar 10% dintre companii care nu dețin un site web au precizat că intenționează să construiască unul în perioada următoare sau că site-ul e deja în construcție.
Studiul a fost realizat de Smart Bill şi agentia de marketing online Canopy.
Totuşi, 76% dintre utilizatorii de Internet din România se informează online înainte să cumpere produse sau servicii, potrivit celei mai recente ediţie a Google Consumer Barometer, ceea ce înseamnă că afacerile care nu sunt prezente pe Internet sub o formă sau alta ratează o mare oportunitate de creştere.