Minds, reţeaua de socializare care îţi protejează datele
Reţeaua de socializare Minds îşi propune să le redea utilizatorilor siguranţa folosirii datelor şi transparenţă. În fruntea sa se află americanul Bill Ottman, care a lucrat pentru site-ul activist Exposing the truth. Ottman a declarat că îşi propune să inverseze raportul de forţe în materie de protecţie a datelor, iar Minds le oferă utilizatorilor un control total al sistemului, pe care îl pot administra.
Bill Otman doreşte să ofere o reţea Open Source, fiecare utilizator putând contribui la aşezarea în pagină, la concepţia sau întreţinerea reţelei de socializare. În plus, fiecare conversaţie privată poate fi cifrată, pentru a proteja orice intruziune guvernamentală. Minds nu vrea să câştige din publicitate, ci să instaureze un sistem de recompense. Algoritmul funcţionează astfel încât utilizatorul să poată alege postările pe care vrea să le scoată în evidenţă, graţie unui sistem care oferă puncte în funcţie de activitatea în reţea. Reţeaua de socializare intră în categoria noilor media alternative, unde utilizatorul alege ce vrea să distribuie, fără ca nimic să îi fie impus.
Deşi majoritatea reţelelor de socializare îşi doresc să concureze cu Facebook sau Twitter, noua sosită pe piaţă vrea să schimbe datele jocului. Graţie acestor posibilităţi unice pentru o reţea de socializare, Minds ar putea deveni terenul de joacă pentru activiştii din lumea întreagă. La lansare a obţinut deja sprijinul hackerilor de la Anonymous, care au lansat un apel de susţinere a reţelei.
De unde ar putea veni succesul? Din protecţia datelor personale. Facebook, care are mai mult de un miliard de utilizatori, este acuzat că se joacă cu datele personale. În luna aprilie, un grup de 25.000 de utilizatori a făcut un recurs colectiv în faţa unui tribunal din Viena, pentru folosirea ilegală a datelor, în special în cadrul programului de supravegere Prism al NSA. Minds s-a inspirat din Facebook şi Twitter doar în ceea ce priveşte feed-ul de actualităţi, posibilitatea de a urmări anumite persoane şi mesageria privată. În rest, totul este schimbat.
Printre cei 60 de milioane de vizitatori ai interfeţei înainte de lansarea oficială, majoritatea sunt jurnalişti independenţi şi activişti. Şi-au făcut deja pagini pe Minds Human Rights, CNN, Activism, The Independent, Wired sau Business Insider.