Frauda bancara e globala
Potrivit unui studiu comandat de First Data International si coordonat de Olive Insight, fraudele bancare in Europa, Orientul Mijlociu si Africa sunt intr-o continua dezvoltare si extindere ( 96% dintre respondenti cred ca practicile de fraudare se transmit rapid dintr-o parte in alta a lumii). In timp ce fraudele la nivelul terminalelor ATM si POS sunt frecvente si provoaca pierderi importante, frauda online, asigurand celui care fraudeaza o probabilitate mare de reusita cu riscuri personale reduse, reprezinta o adevarata problema in Europa de Vest si o amenintare reala in regiunile unde va lua amploare utilizarea internetului. Potrivit datelor, 55% dintre respondenti cred ca reglementarile sunt utile, in timp ce altii, in special vest-europenii, sunt ingrijorati de faptul ca acestea se pot dovedi prea restrictive. In ceea ce priveste reglementarile, majoritatea bancilor vad in legislatia de protectie a datelor o bariera semnificativa in cooperare, desi expertii in protectia datelor sugereaza ca adevarata problema este perceptia si interpretarea acesteia si nu actualul cadru legislativ. Experti in combaterea fraudei din 52 de banci din regiune subliniaza importanta schimbului de informatii intre cei care activeaza in combaterea fraudei si indeamna la colaborare, dar recunosc ca exista numeroase bariere care fac dificila aceasta cooperare.
a:2:{s:4:”link”;s:0:””;s:5:”title”;s:25:”Frauda bancara e globala „;}