Divizia care îi este dedicată va fi lichidată: Viața fără Asimo
Sau mai bine zis aceasta a fost dar mai demult, atunci când încă lumea era căzută în “extazul Asimo”. Acum…Acum iată ce se întâmplă, sau mai bine zis i se întâmplă lui Asimo.
Linia de fabricaţie a celebrului robot umanoid japonez ASIMO – acronim pentru Advanced Step in Innovative Mobility – ar putea să se oprească după şapte generaţii ale acestui produs tehnologic, a declarat joi pentru AFP un purtător de cuvânt al grupului Honda, care va continua totuşi să producă tehnologii dedicate roboţilor androizi. (https://www.washingtonpost.com/world/asia_pacific/hondas-profit-climbs-on-growing-sales-cost-cutting/2018/04/27/aa078c6c-49ea-11e8-8082-105a446d19b8)
"Vom continua dezvoltarea de roboţi cu formă umană, dar este posibil ca numele ASIMO să nu mai fie utilizat", a precizat Hajime Kaneko. "Echipa de dezvoltare a roboţilor umanoizi există în continuare", a adăugat purtătorul de cuvânt nipon, dezminţind astfel informaţiile publicate de postul public de televiziune japonez (NHK), potrivit cărora proiectul ASIMO va fi abandonat, iar divizia care îi este dedicată va fi lichidată.
"Am conceput numeroase tehnologii graţie lui ASIMO, reflectăm de acum înainte la alte modalităţi pentru a le utiliza. Astfel, putem să avem în vedere diverse parteneriate, însă nu pot să vă spun mai mult de atât în acest stadiu", a adăugat Hajime Kaneko.
Potrivit The Washington Post, Grupul Honda a început să creeze proteze robotizate pentru picioare la jumătatea anilor 1980, iar primul ASIMO, un robot cu o mărime similară unui copil cu vârsta de 6-7 ani, ce semăna cu un astronaut, a fost prezentat în 2000. Acel produs a fost urmat de alte şase versiuni până în 2011.
Aptitudinile acestui robot cunoscut în lumea întreagă nu au încetat să crească de-a lungul generaţiilor: al şaptelea exemplar poate nu doar să meargă, inclusiv pe teren accidentat, dar să şi alerge, să sară într-un picior, să se folosească de cele două mâini ale sale – înzestrate fiecare cu cinci degete – pentru a turna într-o ceaşcă băutura aflată într-un vas şi să înţeleagă ce spun trei persoane care vorbesc simultan.
Spre deosebire de Pepper, conceput de compania franceză Aldebaran, achiziţionată de grupul japonez SoftBank, ASIMO nu a fost niciodată comercializat. Modelul său de dezvoltare conceput de Honda îl diferenţiază de "fratele lui mai mic", pentru care o mulţime de companii creează în prezent aplicaţii diverse. Totuşi, Pepper este departe de a deţine aceleaşi aptitudini fizice precum cele pe care le are ASIMO (Pepper nu merge, dar este montat pe şine, iar degetele lui nu au aceeaşi precizie).
În afară de Honda, rivalul său din sectorul automobilelor, Toyota, a conceput la rândul său diverşi roboţi umanoizi care sunt capabili de performanţe fizice foarte precise (inclusiv să cânte la trompetă, de exemplu). În rest, the robots story never end am putea spune.