Comunica prin toate mijloacele!
Din nefericire, foarte multe companii nu comunica decat atunci cand se afla in situatii critice. Potrivit specialistilor, acest lucru reprezinta o greseala majora pe care o fac foarte multe companii, indiferent de domeniul de activitate. Comunicarea joaca un rol important in mediul organizational si acest lucru ar trebui constientizat de catre conducere. Dialogul intre consiliul de conducere, celelalte departamente si angajati trebuie sa fie continuu si transparent. Este bine ca mesajele board-ului sa fie transmise in timp util catre toti angajatii, iar propunerile si ideile lor sa ajunga pe masa de lucru a sefilor de departamente. Daca informatia circula rapid in cadrul organizatiei, sustin specialistii, fiecare angajat va sti bine ce are de facut si va fi intotdeauna la curent cu hotararile si deciziile conducerii. Pentru a comunica eficient e bine sa fie utilizate toate mijloacele existente, mesajul sa fie clar si sa contina intotdeauna amanuntele importante. De asemenea, este recomandat ca informatiile sa fie transmise prin mai multe canale: oral, in scris, prin videoconferinte, la traininguri sau prin buletine informative pe intranet.