Cât de ecologic poate fi internetul?
Un fenomen care până în urmă cu câţiva ani nici măcar nu exista, astăzi este baza fiecărei activităţi, fie că este vorba de muncă, timp liber, educaţie, comerţ, totul sau aproape totul este on-line. În present există 2,5 miliarde de oameni în lume care folosesc Internetul.
Raportul “Clicking Clean: how companies are creating the Green Internet”, scoate în evidenţă modul în care web-ul – odată cu expansiunea şi cererea în continuă creştere – este un devorator de energie electrică.
Documentul Greenpeace subliniază că giganţi cum ar fi Amazon Web Services, care deţine zeci de companii, rămâne printre numele cele mai poluante şi mai puţin transparente din sector: de la Amazon nu sunt scurgeri de informaţii cu privire la impactul asupra mediului, o tăcere care vorbeşte mult, dar nici Twitter nu se prezintă ca o companie cu bune intenţii.
Datele mai arată că mulţi dintre operatorii din sector au adoptat politici de economisire a energiei. Printre acestea se numără Apple care şi-a anunţat intenţia de a transforma noul Campus din Cupertino alimentându-l cu energie regenerabilă, Facebook, Google, Box, Rackspace şi Salesforce.