Vrem sa stim ce mancam cu adevarat atunci cand luam masa in oras
90% dintre persoanele participante la studiu in tarile nonoccidentale – si o majoritate clara in tarile occidentale – si-au exprimat dorinta de a le fi puse la dispozitie informatii suplimentare atunci cand mananca in oras, pentru a putea alege, in cunostinta de cauza, preparatele pe care le consuma. Unul dintre motivele importante din spatele acestei dorinte pare sa fie aspiratia de a avea un stil de viata sanatos.
Oamenii sunt de acord ca exista destule optiuni alimentare sanatoase, insa afirma ca nu exista suficiente informatii nutritionale despre acestea. O majoritate covarsitoare a celor intervievati in tarile occidentale si peste 70% in tarile non-occidentale sustin ca informatiile privind continutul nutritional al preparatelor ar putea influenta alegerile pe care le fac atunci cand mananca in oras. Tot ei indica faptul ca acest lucru i-ar incuraja sa opteze pentru ceva mai sanatos. Intrebati despre informatiile nutritionale si ingrediente, cei mai multi oameni au afirmat ca ar dori sa fie informati in legatura cu continutul de grasimi, calorii, aditivi si conservanti.
In lumea occidentala, oamenii ar dori, de asemenea, indicatii mai clare cu privire la continutul de sare, in timp ce chinezii cer mai multe informatii despre vitaminele si proteinele in mancarea lor.
"Am realizat acest raport pentru a avea o perspectiva clara cu privire la ce gandesc consumatorii si simt oamenii atunci cand iau masa in oras. Rezultatele ne permit ca, impreuna cu partenerii nostri din industria gastronomica, sa le oferim consumatorilor transparenta si informatiile de care au nevoie", afirma Maria Gavrilescu (foto), Channel Marketing Leader Romania, Unilever Food Solutions.
Iata cateva concluzii ale raportului:
- In toate tarile este resimtita nevoia mai multor informatii atunci cand se serveste masa in oras. Totusi, nevoia este mai stringenta in tarile non-occidentale. Primele trei lucruri pe care oamenii vor sa le cunoasca sunt: provenienta ingredientelor, modul de preparare si valoarea nutritionala a preparatelor. In China, oamenii au fost foarte interesati atat de siguranta produselor consumate, cat si de conditiile de igiena in care au fost preparate.
- Principalul motiv pentru care informatiile nutritionale sunt importante tine de faptul ca ele ar putea ajuta oamenii sa faca alegeri mai sanatoase. In Marea Britanie (75%), China (80%) si Brazilia (63%), consumatorii intervievati considera ca informatiile nutritionale le-ar influenta alegerile.
- Majoritatea celor intervievati au afirmat ca ar lua decizii mai sanatoase atunci cand aleg ce sa manance, daca le-ar fi aduse la cunostinta informatii nutritionale.
- Aproximativ doua treimi dintre cei intervievati au declarat ca le-ar placea sa gaseasca in meniu informatii despre continutul de grasimi si de calorii.
- In prezent, informatiile nutritionale dorite par sa lipseasca in toate tarile participante la studiu.
- In intreaga lume se simte nevoia unei transparente mai mari in ceea ce priveste continutul preparatelor pe care le consumam.
- Majoritatea celor care cred ca trebuie sa existe mai multa transparenta cu privire la continutul preparatelor cand servesc masa in oras considera ca operatorii de restaurante si cantine sunt responsabili pentru furnizarea acestor informatii.
- In toate tarile participante, grasimile, caloriile, conservantii si aditivii alimentari se afla pe primele locuri in topurile de nutrienti si ingrediente despre care oamenii vor sa afle mai multe atunci cand servesc masa in oras. In Marea Britanie si Statele Unite ale Americii, sarea este, de asemenea, un important subiect de discutie. In China, oamenii ar dori sa afle mai multe despre vitaminele si proteinele din mesele lor.
Raportul Global Unilever Food Solutions este publicat semestrial si are ca obiectiv evaluarea atitudinilor si comportamentelor oamenilor in legatura cu mesele servite in oras. Imagine definitorie la nivel mondial in ceea ce priveste mesele servite in oras, studiul este realizat prin intervievarea unui esantion reprezentativ de persoane, din sapte tari de pe tot globul: Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, China, Germania, Rusia, Brazilia si Turcia, de catre BrainJuicer in parteneriat cu Salt PR. Au fost intervievate 3500 de persoane (500 din fiecare dintre cele sapte tari), care mananca cel putin o data pe saptamana in oras.
Odata cu acest raport, Unilever Food Solutions (UFS) a anuntat relansarea brandului, ce reflecta noua sa directie – UFS devine consilierul clientilor sai, inspirandu-i sa creeze meniuri sanatoase si creative si sa eficientizeze procesele opoerationale din bucatarie.
Repozitionarea brandului include si lansarea a trei noi servicii, menite sa ofere suprt bucatarilor si operatorilor din domeniu:
- Your guest
- Your Menu
- Your Kitchen.
UFS a colaborat cu bucatari si frunziori de catering din 74 de tari, identificand nevoile consumatorilor.