Tehnologia modernă, cel mai bun prieten al afacerii tale
Internetul facilitează în mod semnificativ împărtăşirea resurselor între organizaţiile participante, care includ agenţii guvernamentale, instituţii de învăţământ, dar şi corporaţii private. De asemeena, promovează colaborarea între cercetători şi oferă un teren de testare pentru noile evoluţii în domeniul reţelisticii. Intercomunicarea globală şi magistrala de informare au fost astfel introduse pe ordinea de zi, iar conceptele de infrastructură naţională de informaţii (NII) şi infrastructură globală de informaţii (GII) sunt formulate treptat.
De fapt, Internetul, ca un cadru fundamental al infrastructurii informaţiei globale şi naţionale, oferă mari oportunităţi pentru îmbunătăţirea şi remodelarea interacţiunilor între cele trei componente ale societăţii: guvern, cetăţeni şi întreprinderi. Dezvoltarea rapidă şi popularizarea Internetului au adus utilizarea tehnologiei informaţiei într-o nouă eră. Astfel, comerţul electronic, guvernarea electronică şi societatea electronică, progrese semnificative ale erei informaţionale, au fost în plină expansiune în ultimii zece ani. Modul în putem profita din plin de resursele informaţionale de pe Internet pentru a ajuta organizaţiile în atingerea obiectivelor strategice ale acestora a devenit o provocare stringentă.
Pretutindeni, tehnologii precum cloud-ul și Inteligența artificială (AI) ajută companiile de orice dimensiune să se dezvolte și să inoveze mai mult ca niciodată. Cu toate că începerea și dezvoltarea unei afaceri poate fi o experiență extrem de satisfăcătoare și profitabilă, ea necesită perseverență, angajament și muncă asiduă. Astfel, nu întotdeauna este ușor pentru IMM-uri și startup-uri să-și câștige locul pe piață, iar concurența rămâne acerbă – și în România, unde din ce în ce mai mulți tineri decid să facă pasul către antreprenoriat.
Însă întregul proces de demarare a unei afaceri poate fi simplificat parcurgând anumite etape ce pot crește șansele de reușită ale unei companii. Microsoft a evidențiat câteva dintre lucrurile care pot fi luate în considerare pentru un avantaj competitiv, într-o piață care adoptă rapid tehnologia digitală.
Mai întâi – gândiți-vă la tehnologie
După ce v-ați înregistrat compania și ați realizat primele venituri, gândiți-vă la investițiile pe care trebuie să le faceți în materie de tehnologie, necesare pentru garantarea atingerii potențialului maxim al organizației.
Fie că este vorba de un software de contabilitate sofisticat sau de instrumente de marketing moderne, tehnologia uniformizează condițiile de concurență pentru micile companii din întreaga lume, permițându-le acestora să concureze cu întreprinderi mai mari și chiar cu unele companii multinaționale.
Companiile mici au însă un avantaj distinct față de companiile similare mai mari, deoarece sunt mai flexibile și adaptabile, fără a fi și împovărate de tehnologia depășită și infrastructura greoaie.
Tehnologia pe care o alegeți ar trebui să fie capabilă să ajute angajații să lucreze împreună, în siguranță, oferind rezultatele scontate în patru domenii cheie, pentru a asigura succesul afacerii:
- Creativitatea – permite angajaților din companie să își atingă potențialul maxim.
- Lucrul în echipă – permite echipelor să lucreze împreună fără întreruperi.
- Simplitatea – facilitează desfășurarea activității companiei și permite departamentului IT să gestioneze mai ușor parametrii fluctuanți .
- Securitatea – utilizatorii sunt în siguranță iar dispozitivele și datele rămân protejate într-un context din ce în ce mai complex al amenințărilor cibernetice.
Birou vs mobilitate
Următorul lucru care trebuie luat în considerare este dacă aveți nevoie de un spațiu de birouri dedicat. În trecut, majoritatea companiilor avea nevoie de un spațiu fizic dedicat și bine delimitat pentru a supraviețui, dar odată cu apariția tehnologiei moderne, ideea de „birou” în accepțiunea clasică a termenului a devenit oarecum redundantă.
Până în 2020, se preconizează că aproape 1,55 miliarde de angajați vor avea locuri de muncă pentru care nu va fi necesar să stea permanent la un birou. Micile companii nou înființate trebuie să le ofere angajaților un mediu de lucru flexibil, independent și creativ, pentru a atrage și a păstra talentele următoarelor generații de tineri.
De asemenea, v-ați putea desfășura activitatea într-un spațiu de co-working. Această opțiune oferă medii de lucru mai flexibile și sociale, spațiu privat, partajat și virtual, precum și săli de ședințe sofisticate și aplicații pentru rețele de afaceri. Dacă afacerea dvs. poate funcționa într-unul din aceste medii alternative, puteți economisi mult timp și mulți bani.
În plus, înființarea unei companii poate presupune un anumit grad de izolare. Folosirea unui spațiu de birouri nu numai alături de colegii dvs., ci și de alți proprietari de întreprinderi sau antreprenori care împărtășesc aceeași viziune, poate duce la construirea de relații, având ca rezultat idei și chiar oportunități noi.
Tehnologie pentru lucrul în echipă
Începerea unei afaceri este destul de dificilă, însă garantarea faptului că toți membrii echipei comunică eficient este o cu totul altă provocare. Dacă luăm în calcul și angajații care lucrează de la distanță, din diferite locuri, provocarea devine și mai dificilă.
Din fericire, există câteva soluții cu ajutorul cărora companiile mici își pot îmbunătăți colaborarea și munca în echipă. De exemplu, Microsoft Teams este un instrument dedicat lucrului în echipă, bazat pe chat, care integrează conversații, ședințe, fișiere și aplicații într-o singură fereastră de vizualizare. Microsoft pregătește noi experiențe de apel și ședințe virtuale prin intermediul software-ului Teams bazat pe inteligența artificială (AI) și serviciile cognitive, cum ar fi recunoașterea vorbirii și traducerea.
Securitatea nu se negociază
43% din atacurile cibernetice au ca țintă micile companii și 60% din companiile afectate își încetează activitatea în șase luni de la atac.
Având în vedere că atacurile cibernetice devin din ce în ce mai sofisticate, securizarea și backup-ul datelor companiei dvs. sunt esențiale. Totuși, din cauza peisajului complex al amenințărilor informatice de astăzi, proprietarilor micilor companii le este aproape imposibil să gestioneze singuri această problemă.
În calitate de proprietar al unei mici întreprinderi, va trebui să implementați măsuri de securitate inteligente și integrate pentru a vă proteja clienții, angajații, datele și dispozitivele, sporind în același timp productivitatea utilizatorilor.