Tehnologia a fost cel mai bun agent de vânzări al culturii
Studiul EY arată că 70% din timpul pe care utilizatorii îl petrec în medie pe o tabletă este dedicat consumului de bunuri culturale. Între 2001 și 2011, veniturile provenite de pe piața digitală au generat venituri suplimentare de peste 30 de miliarde de Euro în toate sectoarele culturale.
Astfel, pentru muzica înregistrată, creșterea digitalului a însemnat o creștere a vânzărilor de 109% între 2009 și 2013. Pentru cărți, dezvoltarea de noi servicii, cum ar fi cărțile digitale, a generat o creștere anuală de 12% a veniturilor on-line pentru publicitate.
Citeşte şi: Timbrele românești celebrează scriitori și pagini de colecție din literatura românească
Utilizarea imprimării 3D a avut impact în arhitectură; presa a înregistrat povești de succes precum cea a revistei de știri săptămânale Der Spiegel care are 5,6 milioane de vizitatori unici pe lună în ediția web.
Industria filmului este mult mai dinamică odată cu noile tehnologii digitale și 3D, radioul, de asemenea, a devenit o multiplatformă media, în timp ce „coloana vertebrală” a prezenței industriei culturale pe piața digitală rămâne sectorul jocurilor.
Cu tehnologia la purtător
Pe măsură ce dispozitivele mobile devin tot mai performante și ușor de utilizat, europenii își schimbă comportamentul de consum și inclusiv modul în care accesează informațiile din mass-media și pe cele culturale. Peste 50 milioane de europeni accesează mediul online de pe tablete iar 68% dețin un telefon mobil cu acces la internet – față de 46% din 2010.
Acest context facilitează o schimbare a modului în care oamenii citesc, vizionează și ascultă informații din mass-media, din cultură și multe alte domenii. Iar acest nou ecosistem este determinat de conținutul cultural: jocurile ocupă primele locuri în topul celor mai profitabile aplicații descărcate din magazinele de aplicații mobile.
Două dintre primele șapte categorii de bunuri și servicii cumpărate online sunt cele culturale. Cărțile sunt elementele cele mai cumpărate online: 35% dintre cumpărătorii din mediul online au achiziționat cărți folosind acest mediu.