Românii se uită mai întâi la calitate, apoi la preț
Totodată, consumatorii români au clasat impactul furnizorilor asupra mediului înconjurător pe unul dintre ultimele locuri în ierarhia elementelor care contează în alegerea acestora, iar naționalitatea furnizorului este ultimul element pe care îl iau în calcul atunci când fac o achiziție.
Când vine vorba despre evaluarea asistenței primite, pentru români este extrem de important ca organizațiile cu care interacționeză să își respecte promisiunile. Cât despre serviciile personalizate, nu consideră că influențează semnificativ satisfacția față de interacțiunea cu respectivul furnizor.
Citește și Comunicarea personalizată în era tehnologiei, sau cum să ţii pasul cu propriii consumatori
În cadrul studiului, aflat la prima ediție, s-au identificat 26 de categorii în care serviciul cu clienții joacă un rol cheie, iar 353 de organizații au fost nominalizate în cadrul acestor categorii.
Atât rezultatele studiului, analizate și prezentate sub formatul raportului „Relațiile cu clienții în Romania 2015”, cât și numele finaliștilor, respectiv ale câștigatorilor, vor fi făcute publice în mod oficial joi, 4 iunie 2015, în cadrul Galei Premiilor de Excelență în Relațiile cu Clienții, care se va desfășura la București între 4-6 iunie.
Citește și Apetitul pentru consum – justificat sau nu?
„Acest studiu este o premieră pentru România, iar Conferința și Gala vor deveni evenimente cu tradiție în țara noastră, care să reunească profesioniști din domeniul Relațiilor cu clienții”, declară Maria Desmons-Macrea, specialistul de Relații Clienți din cadrul The KPI Institute.
S-au studiat 800 de variabile, iar eșantionul validat a fost de 1.081 persoane. Astfel, acest studiu este reprezentativ la nivel național, cu o marjă de eroare de ± 2,9% și o probabilitate de 95%. Studiul, care este la prima ediție, s-a desfășurat în perioada 27 aprilie-8 mai și a avut drept scop analizarea gradului de satisfacție al consumatorilor cu privire la maniera în care aceștia sunt tratați de către diferiți furnizori de produse și servicii prezenți în România.