Românii dau bani pe smartphone-uri, electrocasnice şi tablete
Cel mai mare sector din trimestrul al doilea 2013 a fost cel de Telecom, cu o valoare totală de 99 milioane de euro, fiind totodată sectorul care a generat cea mai mare creștere de valoare, de 17% față de T2 2012. O altă creștere notabilă a fost cea înregistrată de sectorul electrocasnicelor mari, de aproape 5% în valoare față de T2 2012, precedentul trimestru de creștere pentru acest sector înregistrându-se în anul 2011. Piața foto, care a înregistrat o descreștere de 25,5%, împreună cu piața de imprimante și multifuncționale (-8,8%) și piața de electronice (-5,2%) au fost singurele sectoare cu rezultate negative.
Segmentul de smartphone-uri își continuă trendul ascendent
Al doilea trimestru al lui 2013 a adus o creştere pentru sectorul de telecom, de 17% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, valoarea nesubvenţionată totală fiind estimată la 99 milioane euro. Segmentul smartphone a fost principalul motor de creştere, în timp ce telefoanele mobile continuă să scadă.
Electrocasnice mici: Sectorul de electrocasnice mici continuă trendul pozitiv
Piața electrocasnicelor mici a atins valoarea de 24 milioane euro în T2 2013, valoare cu 8,7% mai mare decât în T2 2012. Această evoluție pozitivă se reflectă și în vânzările din prima jumătate de an, în care s-a înregistrat o creștere de 4,7% față de aceeași perioadă a anului trecut. În ceea ce privește cea mai mare piață din acest sector, cea a aspiratoarelor, atât modelele cu sac cât și cele fără sac au avut rate de creșteri de două cifre în comparaţie cu T2 2012.
Din cadrul aparatelor de îndepărtat părul, epilatoarele au cunoscut o evoluţie liniară, în timp ce segmentul de aparate de îndepărtare a părului pentru femei care folosesc tehnologia laser/IPL a crescut semnificativ. Ratele de creștere de două cifre înregistrate de blendere, mixere de mână și roboții de bucătărie cu motoare puternice au adus o evoluţie pozitivă pieței aparatelor pentru prepararea mâncării. Remarcabilă este și evoluția filtrelor de cafea și a expresoarelor, din cadrul căreia principalele subcategorii, precum expresoarele fullautomate și cele cu capsule, au înregistrat rate de creșteri de două cifre.
Electrocasnice mari: evoluție pozitivă a sectorului de electrocasnice mari
În cel de-al doilea trimestru al lui 2013, piața electrocasnicelor mari a arătat o creștere de aproape 5% față de T2 2012, ajungând la o valoare de 73 milioane de euro. De asemenea, comparând prima jumătate a lui 2013 cu aceeași perioadă a anului 2012, vânzările de electrocasnice mari au crescut cu 1,7%.
Principalii factori de creștere de pe această piață rămân electrocasnicele incorporabile precum cuptoarele și plitele, dar și mașinile de spălat vase, hotele și congelatoarele, segmente ce au înregistrat rate de creșteri de două cifre în acest trimestru față de cel corespunzător anului precedent. Valoarea de pe piața totală a fost ridicată și de evoluțiile pozitive în ceea ce privește valoarea vânzărilor a segmentelor de frigidere și mașini de spălat rufe, chiar dacă acestea au scăzut din punct de vedere al volumului. Acest lucru se datorează faptului că s-au vândut modele cu caracteristici îmbunătățite: mai mult de un sfert din valoarea pieței de frigidere aparține modelelor cu sistem No Frost incorporat și mai mult de un sfert din piața de mașini de spălat rufe aparține modelelor din clasele energetice A++ și A+++.
IT: încă un trimestru bun pentru tabletele media
Piaţa IT a înregistrat o uşoară creştere în al doilea trimestru al anului 2013, de 2,7% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, însumând 88 milioane de euro.
Tabletele media au reuşit, prin oferta diversificată, să câştige teren în cadrul sectorul IT, în piaţă existând o gamă de produse cu specificaţii care să mulţumească toate categoriile de consumatori. Dacă în valoare acest segment de produse aproape s-a dublat, în volum a crescut mai mult de trei ori.
Calculatoarele portabile au înregistrat o uşoară scădere în al doilea trimestru al lui 2013 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu excepţia tastaturilor (în continuare în creştere) şi a mauşilor (care au stagnat), celelalte categorii IT – calculatoarele desk, monitoare şi camerele web – au suferit scăderi considerabile de două cifre.