Piata de training in 2007 – anvergura, viteza si pretentii ridicate
"Avem o veste buna! S-a decis ca programul de training sa implice 200 de participanti! Puteti sa livrati acest program intr-o luna? As dori un raspuns pana maine!" sau "Ceea ce ne intereseaza este un program de instruire care sa-i echipeze rapid pe participanti cu competentele manageriale cheie! Avem alocate doar doua zile de curs pentru fiecare grupa! Ce solutie aveti?" sau "Prin ce activitati din program indivizii practica si exerseaza abilitatile de care au nevoie? Cat de asemanatoare sunt cu viata de business?" Sunt intrebari din ce in ce mai frecvente, care ii fac pe furnizorii de training sa-si adapteze rapid strategia de business la noul context.
Programe de anvergura…
Preocuparea pentru dezvoltarea competentelor pentru o productivitate mai mare capata in 2007 dimensiuni nemaintalnite pana acum. Fluctuatia de personal din ce in ce mai mare din ultima vreme si expansiunea business-ului au fortat companiile sa reia programe de succes sau sa le construiasca de la zero, programele fiind adresate acelorasi pozitii, dar pentru oameni mai multi si cu totul noi. Educatia manageriala nu mai este un cost, ci a devenit cruciala. Atragerea, dezvoltarea si retinerea indivizilor devine o prioritate reala, si nu mai este doar un slogan. Un numar din ce in ce mai mare de companii isi mobilizeaza resurse considerabile pentru a pune in miscare programe de instruire dedicate in primul rand managerilor tineri, fara experienta si putin formati managerial si care sunt din ce in ce mai prezenti in pozitii de middle management.
… la viteza maxima…
Clientii companiilor de training isi doresc astazi un raspuns "in direct": "stiu cine esti, iti cunosc solutiile, brand-ul tau imi ofera siguranta calitatii, spune-mi acum daca putem incepe… in doua saptamani!". Deciziile se iau pe loc, in intalniri comune de lucru furnizor-client, programele de training implementate sunt imbunatatite din mers, de la o sesiune la alta, participantii isi fac temele de dinainte de curs si de dupa curs pe ultima suta de metri, intre doua convorbiri telefonice urgente. In acest context, claritatea, simplitatea si rigurozitatea procesului de invatare din sala sunt esentiale pentru a reusi sa focalizezi atentia participantilor asupra obiectivelor de invatare.
… care sa se ridice la pretentiile tot mai mari si mai diverse ale clientilor
Participantii din sali, cei care aloca timp, energie, atentie si bani pentru a invata sunt cei care vor influenta deciziile ulterioare de cumparare ale organizatiilor in care lucreaza. Acestia isi doresc solutii reale la problemele cu care se confrunta – nu doar teorii frumoase pe hartie, doresc conversatii de calitate si atentie personala, un mediu de invatare plin de energie si valoare, instrumente si materiale de studiu profesioniste, recunoscute si nu improvizate.
Companiile de training de top au reusit imbunatatindu-si permanent solutiile, dezvoltand indivizi maturi si profesionisti, antrenati pentru nevoile de astazi ale clientilor companiilor lor.
Asadar, cum arata cei mai cautati furnizori de training?
Au capacitatea de a pune rapid la dispozitia clientilor lor atat un numar mare de specialisti, cu expertiza diversa, cat si consultanti bine pregatiti care sa asigure un management de calitate al proiectelor implementate; au procese si solutii standardizate, construite pe experiente anterioare si care permit o implementare flexibila, programe recunoscute si cu o inalta reputatie locala si internationala.
Cultura lor organizationala ii determina pe traineri si consultanti sa acorde o atentie totala fiecarui individ cu care lucreaza din organizatia-client, sa arate ca vine bine pregatit pentru fiecare moment al proiectului si ca accepta doar acele proiecte pentru care are expertiza potrivita.
Intr-un mediu de business atat de dinamic ca cel din Romania, provocarea furnizorilor de training este sa aiba capacitatea "de productie" pentru programe de anvergura, sa raspunda rapid solicitarilor partenerilor lor si creasca mereu calitatea solutiilor, concomintent cu preocuparea pentru cresterea reputatiei brandului companiei lor.