Motivarea non-financiara la romani
Potrivit studiului, 57% dintre respondenti considera ca nu au sanse de promovare. Carui motiv credeti ca i se datoreaza acest lucru?
Acest fenomen poate sa aiba la baza unul dintre urmatoarele motive: primul dintre ele ar fi cazul in care angajatul isi cunoaste limitele abilitatilor sau cunostintelor. Al doilea caz (cel mai intalnit) este acela in care compania nu are o politica transparenta in ceea ce priveste promovarile.
Angajatul fie nu cunoaste care sunt conditiile in care el poate obtine o promovare, fie stie ca promovarile anterioare au fost haotice, nu au respectat criterii clare, ci mai degraba au mers pe principiul "doar cine se intelege bine cu seful" are sanse de promovare. Al treilea motiv pentru care angajatii pot considera ca nu au sanse de promovare poate fi chiar compania in sine, care nu este o companie dinamica, ci una statica, in care organigrama este ferma si exclude avansarile. Cu alte cuvinte, performanta este recompensata doar prin bonusuri financiare, compania neavand pregatita o politica de promovare a angajatilor performanti.
Dupa ce ati analizat rezultatele studiului, cum ati descrie angajatul roman?
Privind rezultatele studiului am simtit o stare de disconfort. Se vede clar ca angajatii romani au nevoi non-financiare nesatisfacute. Acestea sunt pentru ei un factor demotivator maxim. Extreme Training a observat, in cadrul proiectelor derulate, ingrijorarea companiilor privind fluctuatia de personal, insa nu sunt dispuse sa actioneze ferm pentru a remedia acest lucru. Sau cand sunt ele dispuse sa mareasca salariile, oamenii renunta pur si simplu la job pentru ca "s-au saturat de compania respectiva"! Portretul angajatului roman este de fapt oglinda angajatorului; cand un angajator se plange de personal, el se plange de fapt de insasi prestatia sa fara sa-si dea seama de acest lucru. Portretul angajatului roman in doua cuvinte ar fi: nemotivat si demotivat! Rolul motivarii non-financiare inca nu este inteles pe deplin de angajatorii romani, Extreme Training estimeaza ca vor mai trece cinci ani pana cand motivarea non-financiara va deveni o practica curenta in fiecare companie din Romania.
Cum vi se pare diferenta procentuala dintre femei si barbati in ceea ce priveste nivelul de autoritate? 49% dintre femei considera ca nu au un nivel de autoritate satisfacator, spre deosebire de 34% barbati…
Diferenta dintre barbati si femei, in ceea ce priveste nivelul de autoritate este o realitate, dupa cum o arata rezultatele studiului. Este foarte posibil ca angajatorii sa considere ca barbatii sunt mai buni conducatori decat femeile si de aceea sa le delege mai multa autoritate. Mai poate fi o explicatie a acestei diferente si anume aceea ca femeile isi doresc mai multa autoritate, in sensul ca ele pun mai mult pret pe acest lucru si resimt prin urmare mai acut decat barbatii lipsa de autoritate.
7 sfaturi-cheie pentru a motiva
Primesti ceea ce recompensezi
Asigura-te ca ai definit clar ceea ce vrei sa obtii, apoi foloseste recompensele si recunoasterea pentru a te indrepta catre acele obiective!
Ceea ce motiveaza angajatii
Factorii motivatori variaza de la un individ la altul.
E nevoie de bani putini sau chiar deloc, pentru cele mai motivante recompense
Recompenseaza-ti angajatii cu un sincer "Multumesc!".
Fiecare dintre noi isi doreste sa fie recompensat
Angajatii competenti, angajatii mai tacuti, chiar si managerii, vor sa stie ca ceea ce fac ei este important si ajuta la atingerea obiectivelor echipei si ale companiei.
Comportamentele sunt controlate de consecintele lor
Urmarile/rezultatele pozitive vor conduce foarte repede la comportamentul dorit al angajatilor si, prin urmare, si la performanta.
Managementul este ceea ce faci cu angajatii, nu ceva ce le faci angajatilor
Spune-le angajatilor ceea ce vrei sa faci si de ce! Implicandu-i si pe ei, vei castiga mai usor sprijinul si dedicarea lor.
Bunul simt nu e intotdeauna o practica
Recunoaste-le oamenilor rezultatele zilnice!
Marian Rujoiu
Trainer, Extreme Training
http://www.traininguri.ro