Investitia in angajati creste calitatea serviciilor
Ritmul inregistrat de expansiunea retelei teritoriale a BRD – Groupe Societe Generale, materializat prin deschiderea a peste 400 de unitati BRD Express incepand cu anul 2004, a condus la recrutarea a peste 4000 de noi angajati. Pentru a raspunde eficient constrangerilor existente pe piata, procesele de recrutare, formare si integrare a noilor angajati au trecut printr-o etapa de adaptare si ameliorare rapida. La nivelul recrutarii, au fost revizuite instrumentele de selectie, fiind adoptate tehnici de intervievare structurate pe competentele specifice Grupului BRD – Societe Generale.
"Prin privilegierea atitudinii fata de criteriile legate de studii sau experienta intr-un anumit domeniu de activitate s-a reusit atragerea de candidati cu studii medii sau universitare, cu specializari diverse (economic, tehnic, juridic etc.), cu sau fara experienta bancara, in paralel, fiind diversificate atat sursele, cat si metodele utilizate pentru atragerea de candidaturi", spune Florin Luca, director resurse umane BRD.
Oameni bine pregatiti – servicii de calitate
Pentru a asigura un standard ridicat al nivelului serviciilor pentru clienti, dar si pentru adoptarea de catre noii angajati a valorilor organizationale, compania acorda o atentie deosebita programelor de formare si integrare. La BRD, programul de formare este obligatoriu pentru intregul personal angajat pe functii de front-office, tip operator ghiseu universal, consilier clientela persoane fizice, responsabil de agentie.
"Pe parcursul a 30 de zile petrecute in centrele de formare, noii angajati dobandesc tehnicile de utilizare a sistemelor informatice, cunostintele tehnice asupra ofertei de produse si servicii, dar si deprinderile comportamentale esentiale unui act de vanzare eficient. Cursul vizeaza primirea clientului, reflexul comercial si, nu in ultimul rand, gestiunea timpului" adauga Florin Luca.
Pentru a raspunde nevoii de pregatire si formare a noilor angajati, compania a infiintat la sfarsitul anului trecut, la Iasi, cea de-a treia Agentie-Scoala. Noua agentie a fost creata dupa modelul celor deja existente in Centrele de Pregatire de la Bucuresti si Predeal.
"Aceste agentii-scoala sunt copii identice ale agentiilor noastre BRD Express. Ele sunt menite sa-i plaseze in situatii reale pe cursantii care finalizeaza stagiul de formare, ajutandu-i sa-si potenteze prin simularea de situatii reale, reflexele comportamentale necesare postului de operator de ghiseu sau de consilier de clientela".
Departamentul de formare profesionala din cadrul BRD – Groupe Societe Generale este alcatuit din 23 de formatori permanenti integrati si specializati pe diverse piete.
Acestia lucreaza cu alti 130 de formatori ocazionali specializati in domenii ca: factoring, comert international, risc, control de gestiune etc.
"Majoritatea acestora provin din retea (responsabili de agentie, consilieri de clientela, responsabili primire) si au fost formati pe tehnicile de comunicare si formare".
Obiectiv central – dezvoltarea competentelor
Formarea continua este principala activitate a dispozitivului de formare din cadrul BRD si constituie un obiectiv major al Departamentului de Resurse Umane si pentru anul 2007.
"Dispozitivul de ansamblu (cinci centre de formare si trei agentii scoala) a fost intarit in ianuarie prin crearea a 17 scoli locale, cate una in fiecare sucursala – grup din tara. Acestea au doua obiective: apropierea formarii de locul de munca al "actorilor" si intarirea dezvoltarii competentelor tuturor colaboratorilor din cadrul grupului, pe toate posturile (front si back-office, centrala retea si filiale)", spune hr managerul BRD.
O scoala locala BRD este o sala dotata cu 15 calculatoare conectate la o baza de formare. Astfel, se asigura baza materiala pentru formarea continua a tuturor salariatilor din cadrul grupului si filialelor. Scolile locale pot astfel asigura toate cursurile si modulele de formare disponibile in catalog, precum si viitoarele extinderi ale programului "la distanta". Pe langa cele trei agentii scoala si cele 17 scoli locale, compania se afla in faza de implementare a unui program de formare tip e-learning. Acest proiect este menit sa completeze oferta programelor de pregatire pentru toti angajatii si colaboratorii companiei.