În goana după profit, companiile care ţin la preţ îşi pierd clienţii
Raportul costuri/termeni ai poliţei reprezintă cel mai frecvent motiv pentru care oamenii îşi închid sau îşi schimbă poliţa, mai bine de jumătate dintre consumatori menționându-l ca principal motiv.
Acesta este urmat îndeaproape de beneficiile poliţei sau acoperirea ei, și mai puțin de recomandările primite de la un broker sau de la un prieten.
Astfel, mulți clienți care schimbă compania de asigurări continuă să rămână cu o impresie pozitivă despre fostul furnizor de servicii – 38% dintre respondenții care şi-au închis poliţele în ultimele 18 luni fiind dispuşi să-şi recomande asigurătorul unor prieteni sau unor rude apropiate.
"În mod tradiţional, companiile de asigurări au acordat o atenţie specială vânzărilor de poliţe noi către clienţi noi. În ultimii ani, asiguratorii au început să acorde o mai mare atenţie retenției clienţilor existenţi", spune Alina Dimitriu, oficial EY România.
Citeşte şi: Fondatorul Kruger & Matz: Brandul, unealta prin care hrăneşti falsa fericire
Însă, analiza EY subliniază existenţa unui al treilea grup important pe care asigurătorii l-ar putea recâștiga, cel al foştilor clienţi care şi-au părăsit asigurătorul din motive raționale (cum ar fi preţul) dar care continuă să-l aprecieze şi poate chiar să-l regrete.
Una dintre modalitățile de recâştigare a clienților este, probabil, aceea a promoţiilor şi ofertelor speciale. 59% dintre consumatorii de asigurări de la nivel global vor să afle informații despre promoţii şi oferte speciale mai des de o dată pe an.
Însă, în prezent, doar 45% dintre ei au parte de un astfel de nivel de informare. Pe pieţele în curs de dezvoltare, discrepanţa este şi mai mare: 49% dintre consumatori ar dori să primească informaţii despre promoţii mai des de o dată pe an, însă doar 29% dintre ei au parte de un asemenea nivel de relaţionare.