Generatia Internet intra in campul muncii: Sunt companiile pregatite pentru a o primi?
Al doilea studiu anual Cisco Connected World Technology Report examineaza relaţiile dintre comportamentul uman, Internet şi omniprezenţa reţelelor. Studiul foloseşte acest context pentru a provoca reflecţii in jurul felului in care companiile vor ramane competitive in contextul influenţelor stilurilor de viaţa tehnologice.
Raportul a aratat, de asemenea, ca mai mult de jumatate din respondenţii studiului spun ca nu ar putea trai fara Internet şi descriu Internetul ca “o parte integranta a vieţii lor”.
Concluzii principale
Internetul vazut ca una din resursele fundamentale ale vieţii
- Aer, apa, Internet: Unul din trei studenţi şi angajaţi chestionaţi global (33%) crede ca Internetul este o resursa fundamentala. Aproximativ jumatate (49% dintre studenţi şi 47% dintre angajaţi) crede ca este “destul de aproape” de acel nivel de importanţa. In ansamblu, patru din fiecare cinci studenţi şi tineri profesionişti confera Internetului o importanţa esenţiala in cadrul vieţii.
- Painea cea de toate zilele: Mai mult de jumatate dintre respondenţi (55% dintre studenţi şi 62% dintre angajaţi) au spus ca nu pot trai fara Internet şi descriu Internetul ca fiind o “parte integranta a vieţii lor”.
- Noua metoda de transport: Daca ar fi forţaţi sa aleaga, majoritatea studenţilor – aproximativ doi din trei (64%) – ar alege o conexiune la Internet decat o maşina.
Noua viaţa sociala: Internetul mai important decat relatiile si prietenia?
- Prima dragoste: Doi din cinci studenţi chestionaţi global (40%) au spus ca internetul este mai important pentru ei decat intalnirile romantice, ieşitul in oraş cu prietenii sau ascultatul muzicii.
- Viaţa sociala 2.0: Deşi alte generaţii prefera socializarea in persoana, generaţia urmatoare indica o schimbare in favoarea interacţiunilor online. Mai mult de unul din patru studenţi (27%) au spus ca este mai important sa fie la curent cu ce se intampla pe Facebook decat sa mearga la o petrecere, la o intalnire romantica, sa asculte muzica sau sa petreaca timp cu prietenii.
Utilizarea dispozitivelor mobile pentru accesarea informaţiei… sfarşitul televizorului şi al ziarelor?
- Importanţa dispozitivelor mobile: Doua treimi dintre studenţi (66%) şi mai mult de jumatate dintre angajaţi (58%) declara ca un dispozitiv mobil (laptop, smartphone, tableta) este “cel mai important obiect tehnologic din vieţile lor”;
- Creşterea continua a utilizarii telefoanelor mobile inteligente şi a mobilitaţii: Telefoanele inteligente vor deveni unealta principala de lucru, 19% dintre studenţi declarand ca işi considera telefoanele inteligente drept “cel mai important” dispozitiv folosit zilnic, cifra apropiata de cei 20% care declara acelaşi lucru despre computerele de birou – un indiciu clar ca utilizarea telefoanelor inteligente este pe o tendinţa ascendenta care se aşteapta sa continue pe masura ce urmatoarea generaţie de absolvenţi de facultate intra in campul muncii. Aceasta descoperire inclina balanţa in dezbaterea despre necesitatea birourilor in contextul abilitaţii de conectare la Internet şi de a munci de oriunde, precum de acasa sau dintr-un spaţiu public. In ediţia din 2010 a studiului, trei din cinci angajaţi (60%) au spus ca birourile nu sunt necesare pentru a fi productiv.
- Declinul televizorului: Ambele sondaje indica faptul ca importanţa televizorului descreşte printre studenţi şi tineri profesionişti in favoarea dispozitivelor mobile precum laptopuri sau telefoane inteligente. In mod global, mai puţin de unul din 10 studenţi (6%) şi angajaţi (8%) au spus ca televizorul este cel mai important dispozitiv tehologic din vieţile lor. Pe masura ce programele de televiziune şi filmele devin disponibile pe dispozitive mobile, se aşteapta ca aceasta tendinţa descrescatoare sa continue.
- Capatul drumului pentru hartie? Doar unul din 25 de studenţii şi angajaţii (4%) chestionaţi global au spus ca ziarul este cea mai importanta unealta pentru acces la informaţie.
- Salvarea copacilor: Doi din cinci studenţi (21%) nu şi-au cumparat o carte tiparita (neluand in calcul manualele necesare pentru cursuri) dintr-o librarie de mai mult de doi ani – sau niciodata.
Influenţa social media
- Interacţiunea pe Facebook: Aproximativ noua din 10 studenţi (91%) şi angajaţi (88%) au spus ca au un cont pe facebook – dintre aceştia, 89% dintre studenţi şi 73% dintre angajaţi işi verifica pagina de facebook cel puţin o data pe zi. Unul din trei (33%) au spus ca verifica de cel puţin cinci ori pe zi.
- Perturbarea de la studiu: Studenţii au recunoscut ca intrerup constant lucrul la proiecte sau teme, pentru a discuta online sau pentru a realiza actualizari social media sau pentru apeluri telefonice. Intr-o ora, mai mult de patru din cinci (84%) studenţi au spus ca sunt intrerupţi cel puţin o data. Aproximativ unul din cinci studenţi (19%) au spus ca sunt intrerupţi de şase ori sau mai mult – o medie de cel puţin o intrerupere la fiecare 10 minute. Unul din 10 (12%) au spus ca pierd şirul intreruperilor atunci cand incearca sa se concentreze la un proiect.
- Munca acapareaza viaţa: Ca un semnal ca graniţa dintre munca şi viaţa personala se subţiaza din ce in ce mai mult, şapte din 10 angajaţi s-au “imprietenit” cu managerii şi/sau colegii lor pe Facebook, indicand disoluţia graniţelor care separa munca şi viaţa privata. Dintre angajaţii care folosesc Twitter, mai mult de doi din trei (68%) urmaresc activitatea de pe Twitter a managerului sau a colegilor; 42% ii urmaresc şi pe manager şi pe colegi, in timp ce o treime (32%) prefera sa-şi pastreze vieţile personale private.
Despre studiu
- Raportul global, bazat pe chestionare aplicate studenţilor de facultate şi pe profesionişti in varsta de 30 de ani sau mai tineri din 14 ţari, ofera o imagine amanuntita asupra provocarilor cu care se confrunta astazi companiile pe masura ce incearca sa gaseasca un echilibru intre nevoile curente şi viitoare ale angajaţilor şi ale afacerii, totul in contextul creşterii capabilitaţilor mobile, riscurilor de securitate şi al tehnologiilor care pot livra date oriunde – de la centre de date virtualizate şi cloud computing la reţele tradiţionale cu fir sau fara.
- Studiul a fost comandat de Cisco şi derulat de catre InsightExpress, o firma de cercetare de piaţa din Statele Unite.
- Studiul global conţine doua chestionare – unul pentru studenţii de facultate, celalalt pentru profesionşti tineri pana in 30 de ani. Fiecare chestionar are 100 de respondenţi din fiecare din cele 14 ţari, ceea ce inseamna o plaja de 2800 de respondenţi.
- Cele 14 ţari: Statele Unite, Canada, Mexic, Brazilia, Marea Britanie, Franţa, Spania, Germania, Italia, Rusia, India, China, Japonia, Australia.