Derek Coburn: „Evenimentele de networking sunt pierdere de timp”. Alte variante pentru contacte utile
Cele mai multe evenimente de networking nu merită timpul sau banii, deoarece este puțin probabil să realizați contacte utile în timpul unor asemenea evenimente, consideră Derek Coburn. Părerea lui Coburn – autor al cărții „Networking Is Not Working: Stop Collecting Business Cards and Start Making Meaningful Connections”, comentată și de The Guardian se focalizează pe faptul că majoritatea profesioniștilor nu primesc feedback bun pentru investiția lor în timp și bani atunci când participă la evenimente „de rețea”.
„Acest lucru se datorează faptului că oamenii au obiective cu totul diferite în ceea ce privește crearea de rețele. Cele mai multe evenimente sunt amestecarea bolurilor pentru profesioniștii care sunt acolo din diferite motive, fie că este vorba de înscrierea unui nou client, întâlnirea potențialilor angajatori, conștientizarea afacerii lor, sau conectarea cu cineva în speranța dezvoltării unei relații reciproc avantajoase”, consideră Coburn.
Printre altele, Coburn oferă modalități alternative de conectare. Cum ar fi mesele de prânz fără networking – “Cheia pentru găzduirea unui prânz reușit constă în alegerea restaurantului și a participanților. Veți dori să selectați un restaurant care poate găzdui plata separată și are o sală de mese privată. Când invitați oaspeții, concentrați-vă pe profesioniști care au roluri similare și se află în industrii complementare. În timpul pranzului, asigurați-vă că toată lumea are ocazia să-și prezinte afacerea, domeniile actuale de concentrare și orice ar putea folosi ajutorul. Cel puțin, fiecare oaspete va pleca cu noi conexiuni și cu dorința de a vă ajuta să faceți acest lucru”. Ori așa numita cină de primăvară – „Prietenul meu, Jayson Gaignard, a început să găzduiască mese de acest fel în 2013 pentru a conecta întreprinzătorii de succes în rețeaua sa. El pune un accent deosebit pe selectarea participanților potriviți pentru fiecare eveniment și oferă sfaturi utile în cartea sa <Mastermind Dinners>. El se asigură că există o comunitate de vârf între toți participanții și evită să îi invite pe oameni la sfârșitul experienței (adică nu invită pe cineva care a început recent prima afacere să se alăture unui grup de directori executivi care dețin…100 de milioane de companii!). El identifică, de asemenea, ceva ce cel puțin doi dintre oaspeții săi au în comun”.
Indiferent de obiectivele legate de networking, nivelul dumneavoastră de succes va fi legat direct de capacitatea dvs. de a interacționa cu alți profesioniști care au obiective similare (https://www.theguardian.com/small-business-network/2016/nov/17/why-networking-events-are-a-waste-of-time-and-what-to-do-instead), conchide Coburn.
“Avem un control foarte mic când participăm la evenimente de networking organizate de alții. De obicei, nu știm cine va fi acolo și atunci când o facem, nu putem fi siguri că ne vom conecta cu oamenii care ar fi foarte folositori pentru a ne întâlni. Acest lucru duce la rezultate care sunt imprevizibile în cel mai bun caz”.