Creste concurenta in industria locala de training
Q: Cat de mari sunt dificultatile unei firme globale de training in a gasi traineri buni la nivel local?
S. Daniels: Cea mai mare provocare pentru noi, atunci cand trebuie sa identificam traineri atat la nivel local, cat si la nivel global, este de a ii selectiona pe aceia la care identificam un echilibru perfect intre abilitati de motivare si incurajare si experienta de manager. Pentru ca noi antrenam manageri ai unor companii de top, este important sa selectam acei traineri care au avut experiente similare ca lideri si care pot intelege foarte bine mediul de afaceri al participantilor la cursuri.
Q: Cum se prezinta dezvoltarea biroului AchieveGlobal de la Bucuresti comparativ cu celelalte birouri din grup?
S. Daniels: Biroul AchieveGlobal din Bucuresti este concentrat asupra clientilor si se bucura de o credibilitate foarte mare prin prisma serviciilor de training si consultanta pe care le ofera pe piata locala. Comparativ cu celelalte piete in curs de dezvoltare pe care suntem prezenti, biroul din Bucuresti este unul dintre cele mai puternice.
Q: Care sunt tipurile de cursuri cele mai solicitate in acest moment de catre companii? Cum se prezinta Romania din acest punct de vedere comparativ cu celelalte tari?
S. Daniels: La nivel mondial, cele mai solicitate training-uri sunt cele care vizeaza leadership-ul. Majoritatea companiilor care cunosc o dezvoltare rapida trebuie sa faca fata provocarii de a forma lideri suficient de repede incat sa tina pasul cu ritmul de crestere pe care si-l doresc pentru propria afacere. Aceasta situatie se aplica atat pentru Romania, cat si pentru alte state din Europa, Asia si SUA.
Q: In general, care sunt obiceiurile de consum in materie de training ale companiilor din Romania?
S. Daniels: AchieveGlobal ofera traininguri specializate pe zona de leadership, vanzari si servicii pentru clienti. Pe baza experientei noastre, putem spune ca aceste domenii includ competentele-cheie necesare unei organizatii pentru a-si dezvolta afacerea. Trainingurile de vanzari si de Customer Service ajuta organizatia sa dezvolte acele strategii si aptitudini pentru atragerea si mentinerea clientilor. In zona de leadership, noi oferim acele cunostinte si abilitati de care au nevoie managerii pentru a-si ajuta echipele sa isi respecte angajamentul luat fata de clientii lor.
Q: Cat de dezvoltata este piata de training locala, comparativ cu pietele mature, din Vest?
S. Daniels: Piata locala de training cunoaste un ritm rapid de dezvoltare, desi nu a atins inca nivelul pietelor mature din Occident. Insa aceasta situatie nu este cauzata de nivelul de entuziasm sau competente ale indivizilor care opereaza pe piata locala de training, ci mai degraba de dezvoltarea economica si de etapele prin care Romania trece In acest proces de tranzitie, trainerii vor dobandi noi aptitudini, companiile vor putea oferi servicii de training la niveluri mai inalte, iar piata de training se va dezvolta rapid.
Q: Va asteptati sa creasca concurenta pe piata romaneasca de training, prin intrarea altor jucatori globali?
S. Daniels: Da, pe baza cresterii economice pe care Romania o cunoaste, pot anticipa ca tot mai multe companii globale de training vor intra pe piata locala. Cand calatoresti in Romania dinspre statele occidentale, este evident faptul ca tot mai multe persoane vin sa viziteze Romania. In orase se observa, de asemenea, ca tot mai multe companii internationale intra pe piata romaneasca. Industria de training va fi in aceeasi masura dispusa sa devina o parte a cresterii economice.
Q: Care sunt avantajele/dezavantajele unei firme internationale de training in raport cu firmele locale?
S. Daniels: Noi adresam permanent aceasta intrebare clientilor nostri din toata lumea, pentru a putea maximiza avantajele si a minimaliza sau elimina dezavantajele.
Avand in vedere extinderea noastra la nivel global, uneori colaborarea poate deveni prea complexa daca oferim mai multe centre de contact.
Un alt dezavantaj apare atunci cand nu putem identifica in totalitate provocarile de business ale clientilor nostri si oferim un numar atat de mare de solutii, incat poate deveni foarte dificil pentru acestia sa aleaga o singura varianta.
Principalele beneficii sunt, potrivit clientilor nostri, programele de training care au la baza procese de cercetare, testare si validare la nivel mondial; numarul de angajati pe care ii avem, calitatea si aptitudinile acestora care permit clientilor sa dispuna de mai multe solutii necesare organizatiei lor pentru dezvoltarea afacerii. Mai sunt mentionate, de asemenea, solutiile noastre accesibile si adaptabile. Oferim aceleasi programe la nivel mondial in diferite limbi, dar cu aceleasi rezultate.